ادامه نقض حریم هوایی یمن از سوی امریکا به بهانه مبارزه با القاعده

پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت – ۰۱:۱۲:۱۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-پرواز یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی بر فراز استان صعده در شمال یمن ، موجب خشم و اعتراض گسترده مردم این منطقه شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی،  ساکنان استان صعده یمن ا با برگزاری تظاهرات، مخالفت خود را با این گونه اقدامات تجاوزکارانه امریکا اعلام کردند و از دولت “عبدربه منصور هادی ” رئیس جمهوری یمن خواستند به وظیفه خود در دفاع از حاکمیت کشور عمل کند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات،سکوت دولت یمن را در برابر نقض حاکمیت این کشور و پافشاری آن را بر نادیده گرفتن مداخله ها و جاسوسی آمریکایی ها را که به بهانه مبارزه با تروریسم و القاعده صورت می گیرد، محکوم کردند.
“یحبی المهدی ” نماینده استان صعده در پارلمان یمن گفت: ملت یمن تعرض هوایی امریکا را نقض حاکمیت ملی کشورشان بعنوان یک تجاوز آشکار می دانند و خواستار پایان دخالت های سیاسی و نظامی امریکا در امور داخلی یمن هستند .
همچنین ” ابوشرف ” مسئول فرهنگی گروه حوثی های یمن گفت: ملت آزاد یمن از همه توطئه های دشمنان آگاه است و اجازه نخواهند داد کشورشان به عراق و افغانستان دیگرتبدیل شود.
اعتراض یمنی ها علیه تجاوزهوایی امریکا بر فراز استان صعده یمن در حالیست که جنگنده های امریکا بارها مناطق جنوبی یمن را به بهانه مبارزه با القاعده هدف قرار داده و مردم بیگنا ه این مناطق را به خاک و خون کشیده اند .
در همین حال ، باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا سیاست جدیدی اتخاذ کرده است که به سازمان جاسوسی این کشور (سیا) اجازه می‌دهد حملات مخفیانه هواپیماهای بدون‌سرنشین خود را در یمن افزایش دهد.
به گفته مقام‌های امریکایی، اوباما به سازمان سیا اجازه داده است به افراد مظنون به تروریسم حتی بدون آگاهی از هویت کسانی که کشته خواهند شد، حمله کند.
این در حالی است که شمار حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی در یمن اکنون به اوج خود رسیده است.
منتقدان حملات هواپیماهای بدون‌سرنشین امریکایی می گویند : در صورت افزایش این حملات در یمن، مردم بی‌گناه کشته خواهند شد.
حملات هواپیماهای بدون‌سرنشین امریکایی تنها در ماه مارس گذشته (۲۰۱۲) که در جنوب یمن روی داد دست‌کم ۶۴ نفر از غیرنظامیان کشته شدند .
سازمان سیا از سال ۲۰۱۱ از پایگاهی سری در یمن هواپیماهای بدون‌سرنشیبن خود را بر فراز آسمان‌ این کشور به پرواز در می‌آورد.
سال گذشته، دو شهروند امریکایی در حملات هواپیما‌های بدون‌سرنشین امریکایی در یمن کشته شدند بطوریکه مرگ این دو نفر انتقادهای شدیدی را علیه دولت باراک اوباما برانگیخت که غیرنظامیان از جمله شهروندان امریکایی را بدون هیچ روند قضایی در سراسر جهان هدف قرار می‌دهند.
صاحبنظران سیاست امریکا برای هدف قرار دادن مظنونین به تروریسم در کشورهای خارجی با استفاده از هواپیماهای بدون‌سرنشین را محکوم نموده و خاطر نشان کرده اند ، این روش “تروریسم دولتی” محسوب می‌شود.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۷۱۳۱۲۱۳۵۵۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.