ادبیات احمدی‌نژاد دربارهٔ ابطال انتخابات نظام پزشکی زیبنده نظام نیست

عماد افروغ :

ایران > سیاست
عماد افروغ یک تحلیلگر مسائل سیاسی ادبیات اخیر احمدی‌نژاد دربارهٔ انتخابات نظام پزشکی و ابطال آن را محکوم خواند و گفت: در واقع وی به قانون عمل نمی‌کند و به اصل تفکیک قوا بی‌اعتنا است.

به گزارش ایسنا، عماد افروغ در خصوص اظهارات اخیر احمدی‌نژاد دربارهٔ انتخابات نظام پزشکی مبنی بر اینکه «افرادی که بدون سبب قانونی رد صلاحیت شده‌اند با تجدیدنظر احقاق حق نشوند، از نظر من انتخابات باطل است» گفت: مسلماً این نوع ادبیات محکوم است و ما بارها این لحن را محکوم کرده‌ایم، در واقع وی به قانون عمل نمی‌کند و به اصل تفکیک قوا بی‌اعتنا است و بنا به دلایلی تصمیمات شخصی خود را محور قرار می‌دهد.

وی با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد در خصوص انتخابات نظام پزشکی، ساختار ادبیات وی را یکه‌سالارانه دانست و گفت: این نوع ادبیات زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران اسلامی نیست. ایران سابقه تمدنی درخشانی دارد. بیان این‌گونه صحبت‌ها با بیش از صد سال سابقه مشروطه، زیبنده نظام مردم‌سالاری دینی نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم با بیان اینکه «عملکرد هیئت‌های نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در روند رسیدگی به صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات را می‌توان با رجوع به مراجع قانونی پیگیری کرد» اضافه کرد: اینکه گفته شود که انتخابات را باطل می‌کنم، با اصل تفکیک قوا منافات دارد، من نمی‌دانم کجای قانون گفته شده است اگر خلافی در روند رسیدگی به صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات نظام پزشکی صورت گرفته باشد رئیس‌جمهور می‌تواند آن را باطل کند، وظیفه تائید صلاحیت بر عهده کیست؟

وی با تاکید بر اینکه «زمانی که یک نهاد مستقل شکل می‌گیرد، آن نهاد باید پاسخگو باشد» افزود: اگر ایشان با رد صلاحیت‌ها مساله‌ای دارد می‌توان آن را به نهاد بالاتر ارجاع دهد و تقاضا رفع شبهه کند، بعید می‌دانم تایید صلاحیت‌ها نامزدها بر عهده رئیس‌جمهور باشد در این صورت ایشان هر مصوبه قوه قضایی یا مجلس را ملغی کند.

افروغ با اشاره به نقل از‌های رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخاب نظام پزشکی که «هیات نظارت از آنجایی که کار نظارتی خود را به طور دقیق و قانونی انجام داده است تجدیدنظری در بررسی صلاحیت نامزد‌ها انجام نخواهد داد» ادامه داد: بحث حوزه وظایف قانونی است، اگر این کار جزو وظایف قانونی ایشان بود نیازی به مطبوعاتی شدن نداشت، می‌توانستند مسئول مربوط را احضار کرده و از آن پاسخ بخواهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که احمدی‌نژاد این مساله علنی می‌کند یعنی اصل تفکیک قوا مخدوش شده است.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.