ادعاها درباره ایران مبالغه آمیز است

جام جم آنلاین: دستیار وزارت امور خارجه آمریکا به مبالغه گویی این کشور درباره تهدیدات ادعایی واشنگتن در باره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران اذعان کرد.

«رز گوتمولر» در گردهمایی عدم اشاعه سلاح های هسته ای در مسکو افزود: ایالات متحده به این واقعیت پی برده است که تهدید ناشی از ایران به اندازه ای که تصور می شود، جدی نیست.

وی بدون اشاره به مانع تراشی های آمریکا بر سر مذاکرات ایران و گروه ۱+۵، ادعا کرد که واشنگتن می خواهد با تهران برای رفع نگرانی های آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند، اظهار داشت: ایران باید به سمت حل این مساله سوق داده شود.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا با نادیده گرفتن بالاترین سطح همکاری تهران با آژانس در تمامی زمینه ها، مدعی شد: مساله اصلی این است که تهران برای تضمین به آژانس عجله نمی کند و آهنگ بازرسی ها از مراکز هسته ای ایران کند است.

اظهارات معاون وزیر امور خارجه آمریکا در حالی انجام می شود که سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده هسته ای ارشد این کشور نیز روز جمعه در نشست عدم اشاعه سلاح های اتمی در مسکو، سطح همکاری ایران با آژانس را مناسب خواند و گفت: تهران در زمان حاضر تعامل خوبی با آژانس و مدیریت آن دارد.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.