ادعای آمریکا ساده‌لوحانه است

جام جم آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به این استدلال آمریکایی‌ها که ایران در مسئله سوریه بخشی از مشکل است نه بخشی از راه‌حل، تاکید کرد که ابراز چنین سخنانی ساده‌لوحانه است.

سرگی لاوروف در کنفرانسی خبری که برای اعلام دعوت مسکو به برگزاری اجلاسی بین‌المللی برای حل بحران سوریه برگزار کرد، از ایران به عنوان یکی از طرف‌های مهم در این اجلاس نام برد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پابگاه خبری بلومبرگ که سوال کرد آمریکایی‌ها در خصوص مشارکت ایران مخالف هستند گفت: مذاکراتی درباره برگزاری اجلاس بین‌المللی برای حل بحران سوریه برگزار کردیم. آمریکایی‌ها با برگزاری این اجلاس مخالف نبودند.

لاوروف با اشاره به مخالفت آمریکا با حضور ایران در این اجلاس گفت: ایران یکی از طرف‌های مؤثر است. ایران می‌تواند بر دولت سوریه تاثیر بگذارد. بنابراین عدم دعوت از ایران کاری کاملا غیرمنطقی است.

وزیر خارجه روسیه دعوت از ایران برای حل بحران سوریه را کاملا اقدامی واقعگرایانه خواند و افزود: آمریکایی‌ها هم واقعگرا هستند. آنها خودشان با طرف‌ها ایرانی دیدار و مذاکره کرده‌اند و این کار را برای حفظ جان نیروهایشان در افغانستان و … انجام داده‌اند پس چرا از همین راه برای حفظ جان مردم سوریه استفاده نمی‌کنند. این مخالفت نشانه دوگانگی سیاست آمریکاست.

وی تاکید کرد که راهکار در اراده مردم است و هدف اجلاسی که ما به آن دعوت می‌کنیم نیز همین است که اراده مردم سوریه اعمال شود بدون اینکه طرف‌های خارجی دخالت کنند و راهکارهای خود را تحمیل کنند.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.