ادعای بی‌نیازی امارات از تنگه هرمز/ مخالفان سوری پیشنهاد ایران را نمی پذیرند!

ادعای بی نیازی امارات از تنگه هرمز

– الجزیره امروز در گزارشی به افتتاح خط لوله نفتی الفجیره در امارات پرداخته است.  در این گزارش اعلام شده که امارات با راه اندازی این خط لوله ۷۵ درصد از نفت خود را بدون نیاز به عبور از تنگه هرمز صادر می کند.

در مراسم افتتاح خط لوله بندر الفجیره که روز گذشته با حضور مسئولان شرکتهای نفتی توتال، شل و اکسون موبیل برگزار شد، ۵۰۰ هزار بشکه نفت بارگیری و صادر شد.

گفته می شود امارات در نظر دارد طی ماههای آتی ۱٫۵ میلیون بشکه از کل ۲٫۴ میلیون بشکه نفت صادراتی خود را از این بندر صادر کند. ادعای بی نیازی امارات از تنگه هرمز در حالی مطرح می شود که به نظر نمی رسد این کشور بتواند طی ماههای آتی نیاز خود به تنگه استراتژیک هرمز را کاملا برطرف کند.

لطفا به کاخ بشار حمله موشکی کنید!

– “عدنان سلو” از فرماندهان مخالف سوری در گفتگو با الشرق الاوسط ادعا کرد: نیروهای ما هم اکنون در روز کنترل ۶۰ درصد از اراضی سوریه را در اختیار دارند که این مقدار شب هنگام بیشتر می شود!

وی در ادامه افزود: تنها خواسته ای که از ناتو داریم، این است که دو حمله موشکی به کاخ ریاست جمهوری سوریه انجام دهند تا نظام سرنگون شود و پس از آن نیروهای ما توانایی کنترل کل شهرهای سوریه را دارند!

در همین راستا امروز روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به درگیریهای پراکنده اخیر در پایتخت سوریه ادعا کرد: انقلاب در سوریه هم اکنون به قلب دمشق رسیده است.

ایران خودش مخالف مالکی است!

– سایت شفق نیوز عراق امروز در گزارشی اعلام کرد: ایران از احزاب شیعی عراق خواسته در برهه کنونی از مخالفت با دولت نوری المالکی بپرهیزند و بر مصالح شیعیان در منطقه تمرکز کنند.

این سایت عراقی این مطالب را به نقل از یک منبع آگاه که نامش فاش نشده منتشر کرده و در ادامه ادعا می کند: ایران خودش از مخالفان بقای مالکی در قدرت است اما وی را بهترین گزینه در شرایط فعلی می داند.

مخالفان سوری پیشنهاد ایران را نمی پذیرند

– “علی الامین” تحلیلگر لبنانی روزنامه صدی البلد لبنان امروز در تحلیلی نوشت: به نظر می رسد ایران همچنان نمی خواهد وارد مرحله عبور از نظام سوریه و پایان حمایت از آن شود به این دلیل که شاید برخی طرفهای منطقه ای و بین المللی در سوی دیگر تحولات جبهه گرفته اند.

به گزارش النشره ، تحلیلگر لبنانی با اشاره به مخالفت اکثر اعضای شورای ملی مخالفان سوریه با ورود بی طرفانه ایران به جریان حل بحران سوریه، اعلام می کند: تاکنون استقبال مثبتی از سوی این شورا با پیشنهاد وزیر خارجه ایران درباره حضور مخالفان و دولت سوریه در تهران و مذاکره درباره حل بحران، دیده نشده است و پیش بینی هم نمی شود که این موضع در آینده تغییری کند. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.