ادعای حمله به ایران؛ بازی تلاویو با آتش است

‘مئیر داگان’، رئیس سابق موساد طی روزهای گذشته در گفت و گو با روزنامه صهیونیستی ‘یدیعوت آحارونوت’ با بیان اینکه ‘ اگر مطمئن بودم حمله به ایران برنامه هسته‌ای ایران را متوقف می‌کند، از آن حمایت می‌کردم’، می گوید: حمله به ایران، احمقانه است و پس از پنج دقیقه ما را وارد یک جنگ منطقه ‌ای خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیست و سومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در اجتماع عظیم شیفتگان و دلدادگان امام خمینی (ره)، داد و بیداد ها و تهدیدهای نظامی مقام های رژیم غاصب صهیونیستی برضد ایران را ناشی از ترس و وحشت و دست خالی بودن آنها دانستند و تاکید کردند: سران رژیم صهیونیستی بخوبی می دانند که امروز بیش از هر زمان دیگری آسیب پذیر تر هستند و هر قدم کج و یا حرکت ناشایست آنان، همانند صاعقه بر سر خودشان فرود خواهد آمد.

این سخنان رهبر انقلاب اسلامی بسرعت در تمامی رسانه های دنیا انعکاس یافت به گونه ای که خبرگزاری هایی همچون ‘یونایتد پرس’، ‘الجزیره’ و یا خبرگزاری فرانسه با اشاره به بخشی از سخنان رهبری مبنی بر اینکه ‘هر قدم کج صهیونیست‌ها مثل صاعقه بر سر خود آنها فرود می‌آید’ نوشتند: آیت ‌الله خامنه‌ای، اسرائیل را از سرانجام حمله به ایران برحذر داشت.

*گروه میزگردهای تحلیلی ایرنا به منظور بررسی دلایل سیاسی طرح چنین ادعاهایی از جانب صهیونیست ها با ‘اسماعیل کوثری’، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس نهم و ‘سعدالله زارعی’ کارشناس مسائل سیاسی گفت و گو کرده است.

*ایجاد رعب و وحشت؛ سیاست نخ نمای سردمداران تلاویو برای حفظ بقا

‘اسماعیل کوثری’ نماینده مردم تهران در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا می گوید: رژیم صهیونیستی همیشه با جنگ و عملیات روانی سعی در پیشبرد اهداف شوم خویش داشته و متاسفانه تاکنون نیز با ایجاد رعب و وحشت در دل ملت ها به بسیاری از مقاصد پلیدشان دست یافته اند.

وی می افزاید: اسراییل باید بداند که دیگر آن دوران گذشته و جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که با چنین عملیات های روانی و یاوه گویی هایی از جانب رژیم صهیونیستی از آرمان های خویش دست بردارد.

کوثری می افزاید: اسرائیل باید بداند که جمهوری اسلامی ایران نه تنها از چنین عملیات های روانی ترسی ندارد، بلکه کشورهای دیگر را هم تشویق می کند تا در مقابل رژیم متجاوز به سرزمین های اسلامی ایستادگی کنند.

اینگونه ادعاها، همگی تو خالی است به گونه ای که در جنگ ۳۳ روزه و یا ۲۲ روزه ای که رژیم صهیونیستی با خفت شکست خورد، شاهد این قضیه بودیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر سردمداران رژیم صهیونیستی بخواهند تصمیم نابخردانه و عجولانه ای گرفته و چشم طمع به سرزمین مقدس ایران داشته باشد؛ بطور یقین همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند همانند صاعقه در کوتاه ترین زمان بر سرشان فرود خواهیم آمد.

هم اکنون با توجه به شرایط منطقه و بیداری اسلامی ضربات سنگینی به پیکره رژیم اشغالگر قدس وارد شده و بطور یقین در آینده شاهد از بین رفتن این رژیم نامشروع خواهیم بود.

*هیاهوی اسرائیل ناشی از ترس است

‘سعدالله زارعی’، کارشناس مسائل سیاسی در همین زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید: تهدید اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران از جانب رژیم صهیونیستی جزئی از مجموع تهدیداتی است که از جانب دشمن علیه کشور دنبال می شود.

این گونه تهدیدات در صحنه عمل تجربه شده به گونه ای که جمهوری اسلامی ایران شاهد یک جنگ تحمیلی هشت ساله از سوی غرب بوده و هم اکنون همان کشورهای حامی صدام حسین به شکست خودشان اعتراف دارند.

آمریکایی ها در منطقه از هر فرصتی برای ضربه زدن به پیکره مقدس نظام جمهوری اسلامی استفاده کرده و در فضای داخلی نیز دشمن از آشوبگران، تروریست ها و عناصر مسلح حمایت کرده است که نمونه بارز آن ترور دانشمندان هسته ای در چهارچوب یک برنامه ریزی توسط سیا و موساد بود.

بنابراین تهدید جمهوری اسلامی ایران یک عملیات شناخته شده و قدیمی است و شکست اینگونه جنگ های روانی نیز دیگر در دنیا کاملا آشکار شده است.

اینگونه تهدیدات نخ نما از اول انقلاب بوده و در سال های آینده نیز خواهد بود؛ منتهی این عملیات از لحاظ جنگ فیزیکی نیست و صرفا در راستای مکمل تحریم های اقتصادی است و عموما نیز مصرف رسانه ای دارد.

زارعی می افزاید: از آنجاییکه نباید در مقابل اقدامات تاکتیکی دشمن منفعل بود، رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که هرگونه اقدام نظامی از جانب رژیم صهیونیستی در واقع جرقه ای است که در یک انبار باروت می خورد و آثار آن مهاجم را در معرض تهدیدی جدی قرار می دهد.

جمهوری اسلامی در جریان دو جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه با حمایت از مقاومت نشان داد که حتی اگر جنگی بطور غیرمستقیم در بگیرد؛ آن جنگ بسرعت به ضد خودش تبدیل می شود؛ یعنی جنگی که دشمن بر علیه مقاومت سامان داد بلافاصله به جنگی علیه خودش تبدیل شد تا جایی که غرب و رژیم صهیونیستی ملتمسانه و با صدور قطعنامه ۱۹۰۷، جنگ ۳۳ روزه را با قبول شکست به پایان رساندند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه می دهد: رژیم صهیونیستی هم اکنون در شرایط بسیار خطیری قرار گرفته است چرا که دولت های اطراف سرزمین های اشغالی از دولت های هم پیمان به دولت های دشمن در حال تبدیل شدن هستند.

امروز اسرائیلی ها به هیچ عنوان نمی توانند حتی در مورد مرزهایش با کشور اردن اطمینان خاطر داشته باشند چرا که هر لحظه ممکن است اتفاقی که در مصر روی داد در این کشور هم بوقوع بپیوندد.

زارعی خاطرنشان کرد: بنظر می رسد رژیم صهیونیستی در شرایطی که به شدت می ترسند؛ تلاش دارند با استفاده از تهدید، ترسشان را مخفی نگه دارند.

حکایت کنونی اسرائیل همانند آن فردی است که در کوچه ای تاریک قدم می زند و به شدت در هراس است و برای اینکه بر ترس خودش غلبه کند، شروع به سر دادن آواز با صدای بلند می کند.

وی در خاتمه اظهار می دارد: عقلا کاملا می فهمند که این صدای بلند ناشی از نترس بودن فرد نیست، بلکه تاکتیکی برای غلبه به ترس است.

گزارمیز**۹۱۸۷**۱۵۴۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۹۹۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.