ادعای عجیب اردوغان درباره هواپیمای سوریه

رجب طیب اردوغان مدعی شد که هواپیمای مسافربری عازم سوریه، حامل تسلیحات ساخت روسیه بوده است.
ممتازنیوز : رجب طیب اردوغان مدعی شد که هواپیمای مسافربری عازم سوریه، حامل تسلیحات ساخت روسیه بوده است.

این هواپیمای مسافربری که روز چهارشنبه از مسکو راهی سوریه بود، از آسمان ترکیه عبور می‌کرد که هواپیماهای نظامی ترکیه آن را وادار به فرود کردند.

امروز (پنجشنبه) وزارت امور خارجه روسیه با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد که اقدام هواپیماهای نظامی ترکیه در وادار کردن یک فروند هواپیمای سوری به فرود اجباری در خاک ترکیه “خطر آفرین بوده و جان مسافران روسی این هواپیما را به مخاطره انداخته است.”

به گزارش رویترز، هم‌چنین ویاچسلاو داویدنکو، سخنگوی “روسوبورن‌اکسپورت”، به عنوان تنها صادر کننده سلاح در روسیه گفت: ما هیچ محموله‌ای در آن هواپیما نداشتیم. ما همیشه سلاح‌هایمان را با رعایت تمام هنجارهای بین‌المللی تحویل می‌دهیم و انتقال سلاح با هواپیمای مسافربری برخلاف تمام قوانین موجود در مورد تجارت اسلحه است.

به گزارش اسکای نیوز عربی، به رغم تمام این اظهارات رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه مدعی شده است که هواپیمای سوری حامل سلاح‌های روسی بوده است.

پیشتر وزیر خارجه ترکیه نیز گفته بود که علت به زمین نشاندن این هواپیما دریافت اطلاعاتی حاکی از حمل تجهیزات نظامی به مقصد سوریه بوده و این اقدام در راستای کنترل ارسال اسلحه صورت گرفته است.

در همین حال در پی اعتراض روسیه به اقدام ترکیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سفر خود به ترکیه را به حالت تعلیق درآورد.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۰۷ نفر   |   تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۰ مهر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , اخبار مهم, ادعای اردوغان درباره هواپیمای عازم سوریه, اردوغان, رجب طیب اردوغان, سوریه, هواپیمای مسافربری


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.