اذعان رئیس سابق کنیست: اسرائیل سلاح هسته‌ای و شیمیایی در اختیار دارد

فروردین ۱۴۰۳

رئیس سابق کنیست رژیم صهیونیستی با اشاره به وجود سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی در اسرائیل از مقامات صهیونیستی خواست از سیاست سانسور در این زمینه دست‌ بردارند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، روسیا‌الیوم گزارش داد: روزنامه صهیونیستی “معاریو” در شماره امروز خود جمعه (۱۵ آذر) به نقل از “آبراهام بورگ” اعلام کرد که اسرائیل سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی در اختیار دارد.

بورگ در خلال یک کنفرانس مطبوعاتی که دیروز پنج‌شنبه (۱۴ آذر) در دانشگاه حیفا آن را برگزار کرده بود از “تل‌آویو” خواست از سیاست‌های سانسور که در این رابطه از آن استفاده می‌کند دست بردارد.

وی افزود: برخورد صحیح با موضوع سلاح‌های هسته‌ای این است که یا همه کشورهای خاورمیانه از این نوع سلاح‌ها داشته باشند یا هیچ کشوری آن را در اختیار نداشته باشد.

رئیس سابق کنیست رژیم صهیونیستی همچنین افزود: موضوع هسته‌ای این روزها به یک بار سیاسی و یک خطر بلندمدت تبدیل شده و سرپوش گذاشتن بر آن یک سیاست کودکانه و قدیمی است چرا که واقعیت امروز اقتضا می‌کند که یا همه سلاح هسته‌ای داشته باشند یا این‌که منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای باشد.

از سوی دیگر، “داف حنین”  عضو کنیست اسرائیل تأکید کرد که توافق اخیر بین گروه ۱+۵ و ایران در خصوص برنامه‌های هسته‌ای این کشور نشان‌گر امکان تحقق پیشرفت در این پرونده است.

وی همچنین افزود: وقت آن رسیده است که ما بفهمیم سلاح هسته‌ای راه‌حل نیست بلکه خود مشکل است و این سلاح امنیت به ارمغان نمی‌آورد بلکه خطری برای ما و همسایگانمان به شمار می‌رود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.