اذهان عمومی در انگلیس موافق مداخله در سوریه نیست

۱۱م دیماه ،

بر طبق یک بررسی که توسط روزنامه ایندیپندنت انجام شد، مردم انگلیس معتقدند که این کشور نباید تدارکات نظامی را برای شورشیان سوری فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، در حالی که دیوید کامرون، اول وزیر انگلیس در حال کسب حمایت رهبران اتحادیه اروپا برای فرستادن تسلیحات به شورشیان مخالف رژیم “بشار اسد”، رئیس جمهور سوریه است، وی همچنین با یک کشمکش برای ترغیب مردم انگلیس در پشتیبانی از این طرح رو‌به‌روست.

بین ۳۵ تا ۴۸ درصد مردم معتقد نیستند که انگلیس باید تدارکات نظامی را برای شورشیان مهیا کند -حتی اگر انگلیس هیچ نیروی مسلحی را هم گسیل ندارد- این در حالی است که ۱۸ درصد جواب دادند که “نمی‌دانند!”

نخست‌وزیر انگلیس در حال تلاش برای کسب حمایت در میان همتایان اتحادیه اروپای خود برای کاهش تحریم‌ها در مورد تجهیزات نظامی برای سوریه است تا به شورشیان کمک کنند. در همین حال هر چند وی اتحادیه اروپا را ترغیب کرده بود تا در نشست بروکسل همه گزینه‌ها را در نظر بگیرند، بعضی کشورها در مورد مسلح کردن شورشیان سوری ابراز تردید کرده‌اند.

بر طبق نظرسنجی‌ها، مردان با فرستادن تدارکات نظامی انگلیس به سوریه نسبت به زنان ضدیت بیشتری دارند، به گونه‌ای که ۵۱ درصد مردان و ۴۵ درصد زنان با این نظر مخالفند.

احتمال بیشتری وجود دارد رای دهندگان حزب کارگر (۴۰ درصد) در مقایسه با رای دهندگان حزب محافظه کار (۳۶ درصد) و رای دهندگان حزب دموکرات (۲۹ درصد) از مسلح کردن شورشیان حمایت کنند.

کامرون در ابتدای این ماه به نمایندگان پارلمان گفت: اکنون ما باید همه گزینه‌ها را برای کمک به مخالفین دولت و حمایت بیشتر از حفظ جان شهروندان بررسی کنیم. فکر می‌کنم ارزش آن را دارد که مجددا به تحریم‌ها بنگریم و بپرسیم که چگونه می‌توان به بهترین نحو با بخشی از مخالفین دولت سوریه همکاری کرد؛ مخالفینی که خواستار تحولی مناسب به سوی یک سوریه آزاد و دموکرات می باشند.

وی افزود: تحریم‌های تسلیحاتی برای رژیم اسد همچنان بر قوت خود باقی است.

کامرون اینگونه استدلال کرد که هم ضرورت اخلاقی و هم ضرورت استراتژیک برای وارد عمل شدن وجود دارد.

او اظهار کرد: سوریه شاهد جذب و قدرت بخشی گروهی تازه از افراطیون مرتبط با القاعده است و این خطر فزاینده وجود دارد که بی‌ثباتی در همسایگان سوریه هم گسترش یابد و پای قدرت‌های منطقه‌ای نیز به وسط کشیده شود.

ریچارد اوتووی، رئیس محافظه کاران کمیته امور خارجه مجلس عوام انگلیس در نامه‌ای به ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه ابراز داشت کمیته همه جانبه خواسته او را برای پایان فوری خشونت‌ها در سوریه به اشتراک گذاشته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.