ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای iبه بیش از ۹۰۰ تبعه خارجی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

بیش از ۹۰۰ تبعه خارجی در استان تهران دوره‌های آموزشی و مهارتی ویژه را فرا گرفتند.

به گزارش تفسیری خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، حمیدرضا خانپور، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اعلام این مطلب افزود: ۴۸۶ نفر از تبعه کشور افغانستان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران آموزشهای فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته و دوره‌های آموزشی و مهارتی ویژه را سپری نمودند.

وی افزود: این اقدام در جهتی اجرای تفاهم‌نامه سه جانبه میان وزارت کشور، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صورت گرفت و ۴۸۶ نفر تبعه عراقی نیز مهارتهای تخصصی و مورد نیاز را فرا گرفتند.

خانپور تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص، آموزش و شناسایی اتباع خارجی مقیم تهران با مهارتهای فنی و حرفه‌ای را از جمله اهداف این طرح iبه منظور بازگشت مشتاقانه اتباع خارجی iبه کشورهای خود عنوان نمود.

به گفته مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران دوره‌های آموزشهای مهارتی برای اتباع خارجی در مراکز پاکدشت، اسلام شهر، شهر ری و ورامین برگزار شده است.

به گزارش تفسیری ایسنا، از اهم رشته‌های مهارتی می توان iبه برق ساختمان، برق صنعتی، اتومکانیک، برق خودرو، جوشکاری، لوله کشی، قالیبافی، تابلوبافی،پرورش قارچ، تعمیر تلفن همراه، حسابداری عمومی و مقدماتی، فناوری اطلاعات و خیاطی اشاره نمود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.