ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به ۶ میلیون نفر در جامعه

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال گذشته بیش از ۶ میلیون نفر در جامعه از آموزش‌های لازم در پیشگیری از اعتیاد استفاده کردند.

 کاظم نظم‌ده در اختتامیه همایش ملی توانمند‌سازی بهزیستی کشور که در سالن همایش‌های دانشجویی باقر‌العلوم(ع) در استان یزد برگزار شد با اشاره به اهداف همایش اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش رسیدن به یک درک مشترک و برداشت و نقشه مشترک از مفاهیم، مبانی و مصادیق توانمند‌سازی بود.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور در سه حوزه اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی فعالیت دارد گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان در راستای پیشگیری توانمند‌سازی جامعه هدف است.

نظم‌ده افزود: در حوزه پیشگیری اگر بتوانیم خوب عمل کنیم می‌توان از ورود افراد مبتلا به آسیب جلوگیری کرد که در این بخش نیاز تعامل سایر معاونت‌های سازمان است.

مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: هم اکنون برخی از آسیب‌های اجتماعی و برخی از معلولیت‌های ژنتیکی وجود دارد که با ورود به آنها می‌توان اقدامات قابل توجهی را در رفع آن گام برداریم.

نظم‌ده افزود: سازمان بهزیستی در سال گذشته اقدامات خوبی را در حوزه پیشگیری انجام داد که حدود ۱۳ میلیون از افراد جامعه از خدمات این جامعه استفاده کردند به طوری که خدمات سازمان در حوزه پیشگیری بیش از ۱۴ مورد است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۶ میلیون از افراد جامعه در سال گذشته در قالب پیشگیری‌های اجتماعی و به خصوص پیشگیری از اعتیاد آموزش‌های لازم را توسط سازمان بهزیستی دیدند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد از کودکان ۴ الی ۶ سال در سال گذشته در حوزه تنبلی چشم تحت درمان و آزمایش قرار گرفته‌اند که این رشد قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته بوده است.

نظم‌ده افزود: علاوه بر آموزش کودکان در حوزه‌های مختلف بهزیستی اقدامات قابل توجهی را نیز در بخش‌های مختلف از جمله غربال‌گرایی شنوایی انجام داده است که سال گذشته بیش از ۷۵۰ هزار کودک در این بخش مورد آزمایش قرار گرفتند.

۳۰۱۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.