ارائه طرح کمیسیون بهداشت برای آسیب‌شناسی تصادفات جاده‌ای به مجلس

۲۱ام بهمن ،

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

ارائه طرح کمیسیون بهداشت برای آسیب‌شناسی تصادفات جاده‌ای به مجلس

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی طرحی برای ایمنی جاده‌ها در آینده‌ای نزدیک به مجلس پیشنهاد می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از فارس، عبدالرحمان رستمیان در آستانه برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در مشهد اظهار داشت: آمار کشتار در تصادفات کشور بسیار بالا است؛ همچنین مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای رقمی حدود ۲۴ هزار نفر در سال است.

وی ادامه داد: متأسفانه در کشور آمار بالایی را در مرگ و میر بخش جرح و آسیب‌های نخاعی که طیف عظیم آنان را جوانان تشکیل می‌دهند به خود اختصاص داده‌ایم.

رستمیان با بیان اینکه آسیب به جوانان خسارت بزرگی است، خاطر نشان کرد: مرگ و جرح ناشی از تصادفات به ویژه در جوانان خسارت بزرگی به کشور وارد می‌کند، چرا که جوانان به منزله سرمایه‌های عظیم کشور می باشند.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر در وزارت بهداشت طرحی با عنوان کاهش مرگ و میر در مادران اجرایی شد که در آن مرگ هر مادر در بیمارستان‌ها به شدت پیگیری می‌شد تا عوامل خطرساز مهار شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای این طرح عنوان کرد: با توجه به موضوع مهم ایمنی جاده‌ها، کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی طرحی مشابه را برای ایمنی جاده‌ها در آینده‌ای نزدیک به مجلس پیشنهاد می‌دهد.

رستمیان یادآور شد: در این طرح پیشنهادی، تمام عوامل در صحنه تصادف مانند عوامل خودرویی و جاده‌ای بررسی و ریشه‌یابی می‌شود و برای مرتفع ساختن و ایمنی این عوامل خطرساز به بخش‌های مرتبط ارجاع داده می‌شود.

وی کاهش تلفات و مرگ و میر ناشی از تصادفات را امری ضروری توصیف کرد و یادآور شد: در سال‌های قبل نسبت به ایمن‌سازی جاده‌ها و آموزش‌های همگانی اقدامات مؤثری انجام شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هنوز با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری داریم و باید تلاش‌ها در مسیر کاهش این فاصله باشد.

گفتنی است، دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها ۲۵ و ۲۶ بهمن‌ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می‌شود.

شنبه ۲۱ بهمن   ۱۲:۲۰

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.