ارایه تازهترین سیستم های هوشمند در کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات

۱۸اردیبهشت،

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از انجمن نت ایران، ˈمحمد ریاحیˈ رئیس این کنفرانس گفت: به کمک سیستم های نت هوشمند می توان عملکرد و در نتیجه عمر دستگاه ها، قطعات و ماشین آلات را برآورد و در مواقع مناسب نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کرد.

وی افزود: CMMS به معنای مدیریت سیستم های نگهداری و تعمیرات به کمک کامپیوتر در صنایع مختلف از جمله صنایع هوایی، تاسیسات نفتی، پالایشگاه ها و … است که با حذف دخالت انسان و جایگزینی کامپیوتر، اینترنت و ماهواره به رصد وضعیت صنایع فوق کمک می کند.

به گفته ریاحی، جوان بودن جمعیت کشور و آشنایی آنان با اینترنت و کاربردهای کامپیوتر از نقاط قوتی است که در صورت توجه بیشتر به بحث نگهداری و تعمیرات می توان نسبت به بکارگیری سیستم های نت هوشمند در صنایع مختلف اقدام کرد.

وی ادامه داد: نتایج به کارگیری نت هوشمند علاوه بر سیستم های کلان صنعتی مانند پالایشگاه ها،پتروشیمی ها، صنایع انتقال مواد گاز، مایع و جامد در مواردی همچون سیستم حمل و نقل داخل و برون شهری با دستاوردهای مثبتی همراه بوده که در این موارد با نصب نرم افزاری خاص، راننده نسبت به تعویض به موقع روغن، وضعیت لاستیک ها، باتری ها و … مطلع می گردد و با اقدام بموقع سبب افزایش طول عمر وسیله مزبور می گردد.

رئیس هشتمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع نت هوشمند، یکی از محورهای این کنفرانس به سیستم های هوشمند در نت اختصاص یافته که در کنار آن موارد دیگری همچون سیستم های نت مجازی نیز به مخاطبان ارایه خواهد شد.

لازم به ذکر است، هشتمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات با محوریت نت در اقتصاد مقاومتی از سوی انجمن نت ایران با همکاری و همیاری مراکز دانشگاهی، علمی، پژوهشی و صنعتی ۷ و۸ خرداد ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

همزمان با برپایی این کنفرانس، نمایشگاه جانبی با حضور گروه های مختلف صنعتی برپا می گردد که در آن نوآوری ها و تجربیات صنایع مختلف در زمینه تامین قطعات نگهداری و تعمیرات صنایع یا نرم افزارها و سرویس های خدماتی ارایه خواهد شد.

اقتصام (۱) ** ۱۵۷۴**۱۶۰۱

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.