ارایه گزارش تفسیری ایجاد مرکز دفاع سایبری ماه آینده

۲۰ آبان ،

تهران- رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مطالعات اولیه طرح کلان ˈتدوین نرم افزار برای سیستم های دفاعیˈ و ˈایجاد مرکز دفاع سایبریˈ از سه ماه پیش در دانشگاه امیرکبیر آغاز شده است و گزارش تفسیری اولیه این طرح ها در هفته پژوهش ( هفته آخر آذرماه )ارایه می گردد.
پروژه کلان طراح شبکه دفاع سایبری با توجه به حملات سایبری به پایگاه اینترنتی های صنایع پیشرفته، یکی از پروژه هایی است که در این زمینه تعریف و تصویب شده و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دانشگاه محوری برای اجرای آن است.
بر اساس تصویب کمیسیون دائمی شورای عتف( علوم ،تحقیقات و فناوری ) دانشگاه های صنعتی شریف، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات به عنوان مراکز همکار این طرح تعیین شدند.
دکترˈ علیرضا رهاییˈ در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: بحث نرم افزارهای امنیتی و مرکز دفاع سایبری عنوان دو پروژه از پروژه های شورای عالی علوم، تحقیقات وفناوری است که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال انجام است و دانشگاه های صنعتی شریف و دانشگاه مالک اشتر به عنوان دانشگاه همکار در پروژه های یاد شده با این دانشگاه همکاری می کند.
وی افزود: هم اکنون یک گروه امنیت اطلاعات در دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر تشکیل شده است که با همکاری سایر دانشگاه های همکاری بحث تدوین نرم افزارها و راه اندازی مرکز ملی دفاع سایبری را دنبال می کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات کارفرمای این طرح است و جلسات راهبری این دو طرح در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای هرکدام از طرح های یاد شده بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده که بخشی کوچکی تاکنون به آنها اختصاص یافته است و قرار است بقیه این بودجه در آینده نزدیکی تخصیص یابد.
به گفته رهایی دوره راه اندازی این دو طرح کلان فناوری بین ۱۸ تا ۳۶ ماه تعریف شده است.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.