ارتباط آلودگی با بیماری اوتیسم

۲۹خردادماه،

ارتباط آلودگی با بیماری اوتیسم

تحقیقات نشان می دهند که زنان بارداری که در محیطی با هوای آلوده زندگی می کنند، دو برابر بیش از دیگران احتمال به دنیا آوردن کودکان مبتلا به اوتیسم دارند.

 

محققان به مقایسه ۳۲۵ زن دارای کودکان مبتلا به اوتیسم و و۲۲۰۰۰ زن دارای کودکان سالم پرداختند. آلاینده های مورد آزمایش شامل مواد احتراقی موتورها، سرب، منگنز، جیوه متیل کلراید و ترکیبی از فلزات بود.

حدود ۲۰ تا ۶۰ درصد زنانی که در در این آزمایش شرکت کرده بودند در محیط هایی زندگی می کردند که میزان مواد احتراقی و جیوه بالایی داشتند. این زنان در مقایسه با اشخاصی که در محیطهایی با کمترین آلودگی زندگی می کردند، دو برابر بیشتر دارای کودکان مبتلا به اوتیسم بودند.

محققان بر این باورند که بسیاری از ژن ها و بسیاری از فاکتورهای محیطی وجود دارند که سبب افزایش خطر ابتلا به اوتیسم می گردد به این معنا که محیط زیست و ژنتیک اثرات متقابل بر هم دارند. این خطر در طول دوران بارداری، زایمان و در چند ماه اول زندگی نوزادان که مغز در حال رشد است، بیشتر است. بنابراین پیشنهاد می گردد مادران باردار در حد امکان از قرار گرفتن درمحیط هایی که آلودگی هوا در آنها بیشتر است دوری کنند.

 

 

 

منبع: Medicinet

مترجم : فرزانه عالی نژادیان

/۱۱۷/

 


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.