ارتش یمن یک شهر را اشغال کرد

ارتش یمن امروز با حمله به شهر جعار یمن، افراد مسلحی را که گفته می‌شود از عناصر القاعده هستند از این شهر خارج و خود کنترل امور را به دست گرفت.
به گزارش خبرگزاری “فرانسه”، ارتش یمن امروز پس از عقب‌نشینی نیروهای مسلحی که گفته می‌شود از عناصر القاعده هستند، وارد شهر “جعار” در استان جنوبی “ابین” شدند و کنترل این شهر را در دست گرفتند.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای ارتش و خودروهای نظامی از شمال غرب جعار وارد این شهر شدند و خودروهای زرهی نیز در داخل این شهر مستقر شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای القاعده ناگزیر شده‌اند تا شهر جعار را تخلیه و به شهر مجاور آن یعنی “شقره” منتقل شوند.

منابع آگاه نظامی اعلام کردند که ارتش یمن با عناصر القاعده در زنجبار پایتخت ابین وشهر “شقره” نیز درگیر شده‌اند.

این در حالی است که القاعده اساسا، ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم سابق یمن است و همواره در مواقع لزوم به دستور دیکتاتور، القاعده در جنوب یمن خودنمایی کرده است. از زمان برکناری “علی عبدالله صالح” تا کنون بارها هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی، به بهانه مبارزه با تروریسم، جنوب یمن را بمباران کرده‌اند.

چندی پیش نیز نخست وزیر یمن در گفت‌وگویی اختصاصی با روزنامه سعودی “عکاظ” اظهار داشت که یمن به تنهایی و بدون نیاز به آمریکا قادر است، القاعده را مهار کند اما آمریکایی‌ها بدون گرفتن اجازه از او جنوب یمن را بمباران می‌کنند و در امور داخلی کشورش دخالت می‌کنند.

۲۶۱۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.