ارتقاء تفکر زندانیان اولویت سازمان زندان‌ها

با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور، مدیرکل جدید زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، غلامحسین اسماعیلی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جابه جایی مدیران کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی در سطح استان‌های کشور، اظهار داشت: این تغییر مدیریت‌ها موجب تحول و پویایی در زندان‌ها خواهد شد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور، افزود: نگرش اصلاح و تربیت برای زندانیان همواره باید به عنوان یک اصل اساسی مدنظر قرار گرفته شود.

 وی ادامه داد: مجازات زندانیان باید در مسیر اصلاح و تربیت آنان باشد تا فرصت حضور دوباره در جامعه را بدست آورند.

 رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه زندانبانی از مشاغل سخت و پراضطراب جامعه به شمار می‌رود افزود: باید زندان را به عنوان یک واقعیت اجتناب ناپذیر برای مجرمانی که مستحق حبس هستند پذیرفت.

 اسماعیلی به جابه جایی مدیران کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی در سطح استان‌های کشور اشاره و تصریح کرد: این تغییر مدیریت ها موجب تحول و پویایی در زندان ها خواهد شد.

براساس این خبر به نقل از ستاد حقوق بشر؛  وی ادامه داد: در هر استانی که تغییر مدیریت زندان ها اعمال شده است به دلیل توان جدید و ایده‌های نو شاهد موفقیت‌های چشمگیری در زمینه مدیریت زندان ها بوده‌ایم.

 رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور افزود: برمبنای تعالیم دینی و با احکام قضایی مبتنی بر این تعالیم، زمینه بازگشت عده زیادی از افراد زندانی برا ی ورود دوباره به جامعه فراهم است.

 اسماعیلی ادامه داد: برخی از زندانیان به دلایل مختلف شامل اقتصادی، اجتماعی و سایر موارد روانه زندان شده که با ارایه راهکارها و آموزش‌های لازم باید آنان را هدایت کرد.

 وی ارتقای سطح دانش افراد زندانی، ارتقای سطح فرهنگ و روابط اجتماعی، اشتغال، مهارت و حرفه‌آموزی را از اولویت‌های سازمان زندان‌های کشور برای ورود دوباره این افراد به جامعه عنوان کرد.

همچنین در این جلسه از زحمات حمیدرضا حیدری مدیرکل سابق امور زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و اکبر محبی به سمت مدیرکل جدید معرفی شد. اکبر محبی پیش از این مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر بود.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.