ارتقاء مرتبه علمی در رشته های علوم و فناوری نوین

طی بررسی های آماری صورت گرفته هم اکنون شاهد ارتقاء مرتبه علمی در رشته های علوم و فناوری های نوین هستیم.

جعفر مهرداد رئیس مرکز اطلاع رسانی ISC در گفتگو با خبرنگارصنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت:  در چندین سال اخیر در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور به امر پژوهش توجه جدی شده و اخیرا سازمان ها و نهادهای مختلف نیز پژوهش را در برنامه های خود قرار داده اند.

وی افزود: سهم پژوهش در برنامه های دانشگاه ها و پژوهشگاه ها بیشتر شده و توجه بیشتری به این موضوع مبذول می شود، چنانچه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در برآورد برنامه هایی که  در بعد پژوهش های علمی است برای پژوهش امتیازات خاصی قائل شده اند و در صورت ضرورت، پرداخت های بالاتری را نیز در نظر می گیرند، که البته طرح های کلان و ملی که توسط شوراهای مختلف حمایت می شوند از این گونه هستند.

متخصصان زیادی در حوزه های علوم و فناوری پژوهش می کنند

مهرداد در ادامه گفت:تخصص گرایی در پژوهش های علمی رایج و متداول شده است و اکنون متخصصان بیشتری در حوزه های علم و فناوری پژوهش می کنند که در مقایسه با سال های قبل رشد چشمگیری را نشان می دهند.

وی افزود: پژوهش در موضوعات بسیار تخصصی نشان از عزم و اراده دانشمندان در حضور فعال در جبهه های علم دارد و تحقیق در موضوعاتی مانند سلول های بنیادی، نانو فناوری، انرژی های نور و سایر رشته های تخصصی، ساختارهای فکری(اندیشه ای و محتوایی) پژوهشگران ایران با متحول ساخته است.

مهرداد تصریح کرد: نگاه اجمالی به آمار تولید علم در این رشته ها نشان می دهد که این حرکت سریع و رو به جلو به صورت اصولی و آگاهانه تدارک دیده شده است که ارتقاء مرتبه علمی در رشته های علوم و فناوری های نوین موید این باور است/ع۲٫

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.