ارتقای ساختار آموزش و پژوهش در واحدهای استانی محیط زیست

۲۶خردادماه،

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست :

در تمامی ادارات کل حفاظت محیط زیست استانی،اداره آموزش و پژوهش تشکیل شده که در حال حاضر تعداد ۱۲ نفر در این ردیف پستی منصوب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  احمد قیومی در تشریح فعالیت های سازمان حفاظت محیط زیست برای ارتقای سطح آگاهی‌های محیط زیستی با اعلام اینکه برنامه جامع آموزش همگانی محیط زیست مصوب هیأت وزیران به طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تحت عنوان طرح “تدوین برنامه آموزشی، تحقیقاتی و پیام‌رسانی محیط زیست” تبدیل شد ، اظهار داشت: این طرح به منظور تأمین اعتبارات آموزشی برای اجرای برنامه جامع آموزش همگانی محیط زیست پیش‌بینی شده است.
  وی دانش‌افزایی، فرهنگ‌سازی و ارتقاء سطح آگاهی‌های محیط زیستی گروه‌های مخاطب اجتماعی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی پیرامون آموزش و مشارکت‌ مردمی، جلب و افزایش سطح مشارکت‌های اجتماعی آحاد جامعه در توسعه آموزش محیط زیست ،توسعه مشارکت مردمی از جمله اهداف اجرای برنامه آموزشی، تحقیقاتی و پیام‌رسانی محیط زیست عنوان کرد.
 مدیر کل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر ضرورت ایجاد ساختار تشکیلاتی مناسب برای اجرای برنامه جامع آموزش همگانی محیط زیست و وحدت رویه در انجام امور آموزشی- فرهنگی در زمینه محیط زیست، گفت: ساختار معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در واحدهای استانی ارتقاء یافته و تمامی ادارات کل حفاظت محیط زیست استانی، اداره آموزش و پژوهش تشکیل شده است که در حال حاضر تعداد ۱۲ نفر در این ردیف پستی منصوب شده‌اند.
احمد قیومی از تشکیل جلسات کارشناسی با اعضای کارگروه اجرایی ارتقاء آگاهی‌های محیط زیستی خبر داد و گفت: این نشست ها با هدف نقد و بررسی موانع اجرایی آیین‌نامه آن و افزایش سطح کارآمدی آن در توسعه آگاهی‌های محیط زیستی جامعه برگزار شد.
 وی با اشاره به حضور فعال سازمان حفاظت محیط زیست در بازنگری و اصلاح آیین‌نامه اجرایی ارتقاء آگاهی‌های محیط زیستی گفت: این بازنگری از منظر اعتباری، ساختاری و تبیین دقیق وظایف وزارتخانه‌ها و دستگاههای اجرایی در قبال آیین‌نامه صورت گرفته است.
 مدیر کل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد : در کمیسیون فرعی و کمیسیون اصلی امور زیربنایی صنعت و محیط زیست مجلس شورای اسلامی متن اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی ارتقاء آگاهی‌های محیط زیستی نهایی و مورد تصویب قرار گر فته است و در حال حاضر برای تصویب نهایی و ابلاغ آن به دستگاههای اجرایی در دبیرخانه هیأت دولت می‌باشد.
 احمد قیومی با بیان اینکه انجام پروژه‌ها و تحقیقات کاربردی هدف‌مند و بهره برداری از نتایج آنها در توسعه و ارتقاء آگاهی‌های جامعه برای دستیابی به توسعه پایدار ،‌افزود: یکی از ۶ طرح کلان مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری “طرح کنسرسیوم آموزش محیط زیست” می‌باشد که دبیرخانه آن در دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست مستقر بوده و نسبت به تعیین اولویت‌های تحقیقاتی- پژوهشی در حوزه آموزش و جلب مشارکت‌های مردمی در زمینه محیط زیست می‌‌پردازد./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.