ارتقای مهارت شغلی، موثر در کاهش جرایم

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه در بازدید از مراکز اشتغال و حرفه‌آموزی زندان مرکزی کرمانشاه، ریشه بسیاری از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی را در عدم مهارت شغلی و اشتغال دانست.

به گزارش ایسنا – منطقه کرمانشاه، اژدر اسدبیگی تصریح کرد: اشتغال مولد و پایدار بدون آموزش و داشتن تخصص لازم میسر نیست و مهارت‌آموزی از جمله مباحث بسیار مهم و اجتناب‌ناپذیر ایجاد اشتغال در کشور است.

وی ادامه داد: برخورداری از آموزش‌های تخصصی و داشتن مهارت شغلی موجب اتکا به نفس، خودباوری و ایجاد توانمندی فرد برای ورود به بازار کار می‌شود.

مدیر کل زندانهای کرمانشاه افزود: واحدهای حرفه‌آموزی و اشتغال زندان‌ها باید قبل از اجرای دوره‌های آموزشی مطالعه کافی در مورد وضعیت موجود مددجویان و نیاز بازار کار استان داشته باشند تا بتوانند بر اساس اطلاعات به دست آمده برنامه‌ریزی کنند.

اسدبیگی اظهار کرد: علاوه بر ویژگیهای فرهنگی و اقتصادی و نیاز بازار کار هر منطقه، باید تمایل و توان فردی مددجویان نیز در انتخاب رشته‌ها وهمچنین ایجاد بستر مناسب شرکت وی در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

وی تشکیل پرونده شخصیت و شناخت توانمندیها و نقاط ضعف و قوت مددجویان را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: برای نیل به اهداف اشتغال و حرفه‌آموزی در زندانها توجه به تمام شاخصه‌های فردی و اجتماعی از مولفه‌های بسیار مهمی است که در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است.

مدیر کل زندانهای کرمانشاه یادآور شد: ارتقای مهارت شغلی و ایجاد زمینه اشتغال در کاهش جرائم در سطح جامعه موثر است و از جمله نیازهای اساسی مددجویان برای بازگشت توانمند به جامعه و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی است.

اسدبیگی گفت: در پروسه اصلاحی و تربیتی، مددجویان از بدو ورود تا زمان خروج و آزادی از آموزش‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، بهداشتی، تربیتی، حرفه‌آموزی و اشتغال و … برخوردار هستند و در صورت بی‌توجهی به هر بخش سایر بخشها نیز از تبعات احتمالی متاثر می‌شوند بنابراین باید ضمن ایجاد هماهنگی، همدلی و همکاری بین تمام بخش‌ها، از اهرم‌های ترغیبی و تشویقی بهره‌گیری و با اعطای امتیازات متقن و متناسب، زمینه افزایش حضور مددجویان در دوره‌های آموزشی بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.