ارتقای مهارت های زندگی در محلات شمال تهران

۱۳م اسفند ،

به منظور ارتقای مهارت های زندگی و افزایش آگاهی های همگانی، از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۰۰ دوره و کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محلات ۲۶ گانه شمال تهران برگزار شد .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مجید سعادتمندی مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: توانایی شخص در مواجهه با انتظارات و دشواری‌های زندگی روزمره  این امکان را به شخص می‌دهد که زندگی خود را در سطح مطلوب روانی نگه دارد و این توانایی را به صورت رفتار سازگارانه و عمل مثبت و مؤثر متبلور سازد که یکی از راه‌های پیشگیری از بروز مشکلات روانی و رفتاری ارتقاء ظرفیت روانشناختی اشخاص است که از طریق آموزش مهارتهای زندگی محقق می گردد .
 
وی با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزشی از سوی شهرداری با جدیت پیگیری و ادامه دارد افزود: دوره  و کارگاه های آموزشی در سراهای محلات و مدارس منطقه با توجه به نیازسنجی ها و مطالعات انجام شده در بیش از ۱۰ عنوان آموزشی مشخص و طبق زمانبندی برای بیش از ۵ هزار دانش آموز و شهروند برگزار شده است .
 
سعادتمندی توانمندی و ظرفیت های ایجاد شده به منظور آموزش مهارت های زندگی در شهرداری تهران را در سال های اخیر موثر دانست و افزود: این کارگاه ها با مضامین مهارت بین فردی ، مهارت حل اختلاف ، مهارت رفتار قاطعانه ، مهارت تصمیم گیری ، مهارت تفکر خلاق ، مهارت مقابله با هیجانات ، مهارت نه گفتن ، مهارت مقابله با استرس ، مهارت تفکر انتقادی ، مهارت ارتباط موثر ، مهارت کنترل احساسات ، مهارت حل مساله و مهارت ارتباط موثر برگزار می گردد.
 
وی ادامه داد: شهروندان شرکت کننده در این کارگاه ها علاوه بر دریافت سری کامل ۱۰ جلدی کتاب های مهارت های زندگی از مطالب آموزشی که به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیان می گردد نیز بهره مند می شوند.
 
سعادتمندی اظهار داشت: این کارگاه ها توسط مرکز خدمات اجتماعی و با هماهنگی مدیران اجتماعی نواحی و مدیران محلات  و با همکاری تشکل های فعال در سطح منطقه به اجرا در آمده و تا پایان سال نیز همچنان ادامه دارد  و شهروندان می توانند جهت اطلاع از زمان و مکان برگزاری برنامه ها به سرای محلات سطح منطقه مراجعه نمایند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.