ارتقا رتبه دانشگاه تهران

جام جم آنلاین: در نظام های رتبه بندی یکی از شاخص های رتبه بندی تعداد دانشجویان خارجی است که دانشگاه تهران در این خصوص پیشرفت قابل توجهی داشته است.

دکتر عبدالمجید اسکندری معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران به لحاظ رتبه بندی در سال های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته به طوری که رتبه این دانشگاه ۳۰۰ تا ۴۰۰ در میان دانشگاه های دنیا است.

وی افزود: یکی از شاخص های رتبه بندی تعداد دانشجویان خارجی است، که در دانشگاه تهران تعداد دانشجویان خارجی که وارد دانشگاه می شوند رو به افزایش است.

همچنین وی در خصوص شاخص های دیگر رتبه بندی گفت: تعداد اساتید،‌ امکانات رفاهی دانشگاه مانند خوابگاه ها و همچنین تعداد مقالات برتر و اختراعات و اکتشافات نیز از شاخص های رتبه بندی می باشد که دانشگاه تهران توانسته در این خصوص رتبه خود را افزایش دهد.

اسکندری تصریح کرد: در جشنواره امسال علاوه بر اساتید دانشگاه تهران،‌ اساتید دانشگاه های دیگر نیز که مقاله هایی ارایه داده بودند شرکت کرده اند.

وی در خصوص نحوه پذیرش دانشجو گفت: یک سری از دانشجویان بورسیه کامل هستند و از پرداخت شهریه معاف خواهند بود و پذیرش دانشجو نسبت به گذشته آسان تر شده و در حال حاضر اگر یک استاد موافقت کند دانشجو می تواند وارد دانشگاه شود همچنین دانشجویانی که به زبان فارسی مسلط باشند و یا در رشته های ایران شناسی تحصیل کنند در پرداخت شهریه به آن ها تخفیف داده می شود.(باشگاه خبرنگاران)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.