اردوغان: اسد در دولت انتقالی جایی ندارد

۲۲م دیماه ،

نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که «بشار اسد» در دولت انتقالی آینده سوریه جایگاهی ندارد.

به گزارش ممتازنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری «آناتولی» نوشت: «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه طی کنفرانس خبری مشترک با «مکی سالی» رئیس‌جمهور سنگال، اعلام کرد: احتمال ابقای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در هر دولت انتقالی آینده در این کشور، بسیار ضعیف است.

وی مکه چند روز پیش اعلام کرده بود، انتخاب یا عدم انتخاب اسد در انتخابات آتی سوریه، برعهده ملت سوریه است، ادعا کرد: مهلتی که ملت سوریه به اسد داده‌ بودند، به پایان رسیده است. تنازع بقائی که ملت سوریه در حال حاضر با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بهترین سبب این مدعا است و این چیزی است که ما به وضوح در چهره آوارگان سوری که ترکیه میزبان آنهاست، ملاحظه می‌کنیم.

وی در ادامه از اینکه اسد هنوز خود را رئیس‌جمهور سوریه می‌داند، ابراز شگفتی و این سوال را طرح کرد که آیا تاکنون رئیس‌جمهوری ۶۰ هزار نفر از مردم خود را تنها به این جرم که حقوق مشروع خود در ایجاد تغییر را مطالبه کرده‌اند، به قتل برساند؟ هیچ نظام دموکراتیکی در جهان این مسئله را نمی‌پذیرد.

قتل سه فعال کرد در پاریس می‌تواند پاکسازی داخل‌ سازمانی باشد

وی دربارهٔ کشته شدن سه زن فعال کرد وابسته به پ‌ک‌ک در پاریس گفت: این اشتباه است که بدون دانستن ابعاد ماجرا و جزئیات آن، دربارهٔ آن اظهارنظر کرد. البته این احتمال وجود دارد که کشته شدن این سه فعال یک پاکسازی داخل سازمانی باشد.

چهارشنبه شب قبل، ۳ فعال زن کرد در شرق پاریس با تیری که به سرشان شلیک شده بود، کشته شدند.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.