اردوغان: اسرائیل در حال پاکسازی نژادی در غزه است

۳۰ آبان ،

afp1-26.jpeg

نخست‌ وزیر ترکیه با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی در حال پاکسازی نژادی علیه فلسطینی‌هاست، تاکید کرد: اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه القدس فلسطین، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه امروز (سه‌شنبه) در سخنانی در میان اعضای حزب عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد: اسرائیل در منطقه خاورمیانه مساله صلح و امنیت را نادیده گرفته و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

وی افزود: اسرائیل از طریق عملیات نظامی علیه ساکنان نوار غزه به پاکسازی نژادی علیه فلسطینی ها می‌پردازد. اسرائیل روز به روز به اشغالگری‌های خود در اراضی فلسطینی ادامه می‌دهد.

نخست‌ وزیر ترکیه با اشاره به پرتاب موشک از سوی گروه‌های فلسطینی به سمت اراضی اسرائیلی گفت: گروه‌های فلسطینی حق دارند در برابر حملات غیرقانونی اسرائیل از خود دفاع کنند.

اردوغان همچنین رژیم صهیونیستی را به کشتار غیرنظامیان بی‌گناه در فلسطین متهم کرد و گفت: هیچ کس نمی‌تواند بگوید اسرائیل از حق خود در دفاع از خویشتن استفاده می‌کند چرا که اسرائیل در حال حاضر در حال تلاش برای ایجاد رعب و وحشت در خاورمیانه است.

اردوغان در پایان بار دیگر عدم اقدام کشورهای غربی و شورای امنیت در این خصوص را محکوم کرد و گفت: تا وقتی که مساله فلسطین حل نشود و رنج‌های ملت فلسطین که جزئی از مردم خاورمیانه‌اند پایان نیابد، من به عدالت مسوولان سازمان ملل ایمان نمی‌آورم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.