اردوغان با راخوی دیدار کرد

۰۷م آذر ،

نخست‌وزیر ترکیه که به مادرید سفر کرده است، با همتای اسپانیایی خود دیدار و به بحث و گفت‌وگو دربارهٔ‌ی همکاری‌های دوجانبه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه با ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا دیدار کرد. این اولین باری است که نخست وزیران دو کشور در مادرید با یکدیگر دیدار می‌کنند.

رهبران اسپانیا و ترکیه در دیدارشان همچنین دربارهٔ‌ی مسائل مختلفی نظیر موقعیت‌ها برای شرکت‌های اسپانیایی جهت سرمایه‌گذاری در ترکیه و مسائل بین‌المللی مانند اوضاع کنونی سوریه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

راخوی و اردوغان پیش از این در پایتخت کره جنوبی طی نشست امنیت هسته‌ای با یکدیگر دیدار کرده بودند.

نخست‌وزیر اسپانیا تاکید کرد که کشورش از پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا حمایت می‌کند. وی اعلام کرد: در صورتی که ترکیه شرایط لازم را برای پیوستن به اتحادیه اروپا داشته باشد، ما از این مساله حمایت می‌کنیم.

نخست‌وزیران اسپانیا و ترکیه با تاکید بر روابط دیرینه‌ی دو کشور، اعلام کردند که در حال حاضر امکان توسعه‌ی هرچه بیشتر همکاری‌ها و روابط به‌ویژه در زمینه اقتصادی میان دو کشور وجود دارد.

در سپتامبر ۲۰۱۱ نخست وزیر وقت اسپانیا به آنکارا سفر کرد و در این سفر رهبران دو کشور توافق کردند همکاری‌ها میان اسپانیا و ترکیه در زمینه‌های تجاری، زیرساختی، حمل و نقل و انرژی افزایش یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.