اردوغان در سوریه با شکست روبرو شده است

سیاست های ضد و نقیض دولت ترکیه و ناکامی امیدهای سردمداران این کشور آنها را سردرگم کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به سبب مواضع خود در قبال حوادث منطقه و سیاست های سرکوبگرانه خود در ترکیه، در تنگنایی واقعی گرفتار شده است. 

حسنی مهلی نویسنده ترک از شکست برنامه های ترکیه برای دخالت در امور سوریه سخن می گوید.

وی در مقاله ای می نویسد وجود پایگاهی ویژه در نزدیک شهر ادنا برای اداره جنگ در حلب زیر نظر افسران ترک و نیز عربستان و قطر نشان می دهد اردوغان به حلب دل بسته است تا آن را به بنغازی دیگری جهت اجرای برنامه های خود برای دخالت در سوریه تبدیل کند. 

در ادامه گزارش با اشاره به حمایت های گوناگون مالی، لجستیکی و نظامی ترکیه از تروریست ها و ایجاد اردوگاه برای آنها در انتاکیه آمده است: مطبوعات غربی از وجود صدها تن از عوامل اطلاعاتی آمریکایی و انگلیسی در جنوب ترکیه برای آموزش افراد مسلح و اعزام آنها به داخل سوریه تحت حمایت ترکیه پرده برداشتند. 

گزارشگر می افزاید: امیدهای ترکیه تا کنون به سبب اعتماد اردوغان به اطلاعات نادرست قطر و عربستان با شکست روبرو شده است و اردوغان و داوداوغلو اکنون چیزی برای گفتن به گروه های مسلح که به وعده های ترکیه دل خوش کرده بودند، ندارند. آنها همچنین پاسخی برای افکار عمومی ترکیه ندارند.  


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.