ارسال پیام در فیس‌بوک پولی می‌شود

۲۰فروردین۱۳، خبرگزاری‌ها- فیس‌بوک اجرای طرح آزمایشی خود برای دریافت پول از کاربران در ازای ارسال پیام برای کاربران غیر دوست را آغاز کرده است.

اجرای آزمایشی این طرح در انگلیس صورت گرفته و کاربران اگر بخواهند برای اشخاص مشهور عضو فیس بوک پیام ارسال کنند باید هزینه بیشتری بپردازند. این هزینه بسته به میزان شهرت اشخاص در نوسان خواهد بود.

مبلغ قابل پرداخت برای چهره هایی همچون خبرنگاران در حدود یک پوند است، اما اگر قرار باشد این پیام ها برای ورزشکاران یا بازیگران مشهور ارسال شوند هزینه آن تا ۱۱ پوند هم افزایش خواهد یافت.

هنوز مشخص نیست این سرویس چه زمانی در دیگر کشورها عملیاتی خواهد شد. مدیران فیس بوک که مدعی می باشند این پایگاه اینترنتی قرار است همیشه رایگان باقی بماند با راه اندازی خدمات گوناگون پولی و همکاری تبلیغاتی با شرکت های ثالث در تلاش برای ارتقای میزان درآمد خود می باشند.

همکاری هایی که گاه به بهای افشای اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی تمام می گردد.

قرار است دامنه اجرای آزمایشی این طرح در نهایت به ۳۶ کشور جهان برسد. محاسبه هزینه ارسال پیام برای هر فرد هم بر اساس تعداد دنبال کنندگان و میزان شهرت وی انجام می گردد و برای این کار از یک الگوریتم مخفی استفاده می گردد.

در ماه ژانویه قبل فیس بوک اعلام کرده بود هزینه ارسال پیام برای مارک زاکربرگ مدیر عامل این شرکت ۱۰۰ دلار است و این امر سبب تمسخر و اعتراض شدید شده بود. به نظر می رسد فیس بوک از طریق ارائه این مدل به دنبال ایجاد رقیبی برای خدمات متداول ایمیل است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.