ارسال ۲۲۵ فیلمنامه به هشتمین دوره جشنواره‌ رضوی

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

با پایان مهلت ارائه فیلمنامه به هشتمین دوره جشنواره فیلمنامه‌نویسی رضوی، تعداد ۲۲۵ فیلمنامه با مضامین معارف و فرهنگ رضوی در دبیرخانه این جشنواره موضوعی به ثبت رسید.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین، از این جمع، تعداد ۱۲۵ فیلمنامه کوتاه داستانی، ۳۴ طرح فیلمنامه بلند ویدیوئی، ۲۶ طرح فیلمنامه بلند سینمایی، ۳۲ فیلمنامه انیمیشن و ۸ طرح پژوهشی مستند است.

بنابر این گزارش، به زودی کار هیات انتخاب جشنواره فیلمنامه‌نویسی رضوی نیز آغاز خواهد شد تا در اوایل شهریورماه، اسامی آثار منتخب این دوره از جشنواره اعلام شود.

این گزارش می‌افزاید: هشتمین دوره جشنواره فیلمنامه نویسی رضوی در چهار بخش رقابتی ذیل برگزار می‌شود:

۱- فیلمنامه داستانی کوتاه

۲- پژوهش مستند

۳- طرح فیلمنامه بلند داستانی

۴- فیلمنامه انیمیشن کوتاه

موضوعات جشنواره فیلمنامه‌نویسی رضوی نیز به این شرح است:

زندگی امام رضا(ع)، کرامات امام رضا(ع)، مریدان و شاگردان امام رضا(ع)، امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) و حضرت شاه‌چراغ(ع)، امام رضا(ع) و مناظرات، موقوفات امام رضا(ع)، خادمان امام رضا(ع)، عالمان مدفون در جوار امام رضا(ع)، بارگاه و آستان امام رضا(ع) در گذر زمان، زائران حضرت، امام رضا (ع) در آثار شاعران و عارفان، و سایر موضوعات مرتبط با حضرت امام رضا(ع).

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، هشتمین دوره جشنواره فیلمنامه‌نویسی رضوی را همزمان با ایام مولود فرخنده حضرت امام رضا(ع) و با هدف تحکیم و ترویج فرهنگ رضوی نزد آحاد جامعه، در نیمه دوم شهریور ماه در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.