ارسال ۸ میلیارد پیامک در ۵ روز اول عید نوروز

۸فروردین ۱۳،

 

مشترکان تلفن همراه کشور در آغاز سال نو بالغ بر ۸ میلیارد پیام کوتاه عیدنوروز را به یکدیگر تبریک گفتند و براین اساس به نظر می رسد پیام کوتاه همچنان محبوب ترین و پرکاربردترین روش ارتباطی میان ایرانیها است.
به گزارش مهر، مشترکان دو اپراتور اول و دوم تلفن همراه طی ۴۸ ساعت اول تحویل سال ۹۲ در مجموع با تبادل ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون SMS به استقبال سال تازه رفتند.
 
براساس اعلام اپراتورهای تلفن همراه، مشترکان همراه اول طی ۴۸ ساعت اول سال تازه یعنی از ساعت ۱۰ صبح روز ۲۹ اسفند ۹۱ تا ۱۰ صبح یکم فروردین ماه ۹۲  بالغ بر دو میلیارد و۱۸۷ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۲۲۳ پیامک ارسال کردند.
 
بر اساس اعلام اپراتور همراه اول، اوج تبادل پیامک در شبکه این اپراتور، ساعت ۱۴ تا ۱۵ روز چهارشنبه ۳۰ اسفند ماه ۹۱ بوده که در این یک ساعت ۱۰۹ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۴۶ پیامک مبادله شده است.
همراه اولی ها در بازه زمانی ۳۶ ساعته یعنی از ۱۰ صبح ۲۹ اسفند تا ساعت ۲۲ شب ۳۰ اسفند بالغ بر دو میلیارد و ۱۲ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۱۲۵ پیامک مبادله کردند.
 
همچنین طی شش روز تعطیلات نوروزی یعنی از ۲۹ اسفند ۹۱ تا چهارم فروردین ۹۲ در شبکه همراه اول چهار میلیارد و ۹۳ میلیون و ۹۵۹ هزار و ۶۳۵ پیامک مبادله شده که ضریب موفقیت آنها در مراکز تبادل پیامک ۹۸٫۴ درصد گزارش شده است.
 
در همین حال مشترکان اپراتور ایرانسل در بازه زمانی یک ساعته از ساعت ۱۴ تا ۱۵ روز چهارشنبه ۳۰ اسفندماه ۹۱ مجموعا ۷۷ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۴۷۰ پیامک ارسال کردند.
در بازه زمانی ۴۸ ساعته از ساعت ۲۰ روز ۲۹ اسفندماه تا ساعت ۲۰ روز پنجشنبه یکم فروردین ماه ۹۲ مجموعا یک میلیارد و۵۳۳ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۶۹ پیامک تبریک در شبکه مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه کشور تبادل شده است.
 
همچنین در بازه زمانی شش روزه یعنی از سه شنبه ۲۹ اسفند تا یکشنبه ۴ فروردین ، مشترکان ایرانسل ۳ میلیارد و ۸۶۵ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۷۱۳ پیامک ارسال کردند.
 
همچنین از ۲۹ اسفند ۹۱ تا پایان روز ششم فرودین ۹۲ در مجموع ۵ میلیارد و ۷۵ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۷۲۷ پیامک در شبکه تلفن همراه ایرانسل تبادل شده است.
 
به گزارش مهر، به طور میانگین روزانه بیش از ۵۶۶ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۷۴۹ پیامک  از سوی مشترکان اپراتورهای تلفن همراه ارسال شده بود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.