ارمغان بنادر چند منظوره، رونق کسب و کار، ایجاد اشتغال

مجری احداث موج شکن های سواحل جنوب کشور گفت: ساخت و راه اندازی بنادر چند منظوره رونق اقتصادی، جلوگیری از مهاجرت ساکنان جنوب کشور به کلان شهرها و محرومیت زدایی را از این مناطق به همراه دارد.

متولیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: طرح احداث موج شکن ها در سال ۸۸ به پیشنهاد فرمانده سپاه پاسداران و درخواست مسئولان و ساکنان سواحل جنوب کشور در سفرهای استانی رئیس جمهور ارائه شد، احداث این موج شکن ها یا همان حوضچه های آرامش، برای پهلو گرفتن کشتی های ماهیگیری و شناورهای تجاری بسیار حائز اهمیت برای این مناطق است.

وی ادامه داد: در ابتدا با بررسی ها و مطالعات انجام شده ۱۲۰ نقطه برای احداث این موج شکن ها شناسایی شد و عملیات مطالعاتی و تحقیقاتی شروع شد که حدود ۹۰ نقطه به قطعیت مشخص شد و سازمان بنادر به عنوان مجری طرح با ایجاد سازمانی، طرح احداث این موج شکن ها را کلید زد در ابتدا عملیات احداث در ۴۰ نقطه شروع شد و نکته مهم این است که با شروع عملیات احداث و پیشرفت پروژه استقبال ساکنان بومی از همان ا بتدا بسیار جالب توجه بود.

در سال ۹۰ تعداد ۱۹ موج شکن دیگر هم به بهره برداری رسید و امسال ۱۱ موج شکن دیگر هم به بهره برداری می رسد و تا پایان سال ۹۲ تعداد ۱۰ موج شکن دیگر هم به بهره برداری می رسد. طبق قرارداد منعقد شده با دو پیمانکار پروژه تعداد ۶۰ موج شکن احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد و طرح احداث مابقی موج شکن ها در حال بررسی ها و مطالعات از سوی متخصصان مربوطه است.

متولیان در پایان گفت: ساخت این موج شکن ها به دست توانمند متخصصان ایرانی انجام شده است و امید است با احداث این بنادر چند منظوره رشد اقتصادی و شکوفا شدن ظرفیت های سرمایه گذاری در سواحل جنوب کشور را بیش از پیش شاهد باشیم./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.