ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک احیا می‌شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

وزیر ارشاد در جشنواره موسیقی فجر

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه جشنواره موسیقی فجر از بازگشایی ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران خبر داد.

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام احیای ارکستر ملی ایران در آیندهای نزدیک از توجه ویژه وزارت ارشاد برای تقویت هنر موسیقی در کشور خبر داد.

وزیر ارشاد با اشاره فعالیت‌های وزارت ارشاد در حوزه موسیقی گفت: تلاش ما در بخش موسیقی این است که بتوانیم در حد امکانات به تقویت این بخش کمک کنیم و انتخاب اشخاص کاردان و متخصص در این بخش هم اصولا با همین انگیزه صورت گرفته است. اخیرا آقای رییس جمهور هم در جلسه با هنرمندان بر حمایت هر بیشتر دولت از هنرمندان و اهالی موسیقی تاکید بسیاری کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که از همین ابتدا برای تحقق آن تلاش کردیم. احیای ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران برای اجرای برنامه در داخل و خارج از کشورمان بود که خوشبختانه برای حمایت های بیشتر در این زمینه، این موضوع به اطلاع آقای روحانی رسیده و شما به زودی شاهد بازگشایی مجدد ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک برای ادامه فعالیت خواهید بود.

جنتی با بیان اینکه نگاه مسئولان وزارت ارشاد نسبت به تمام فعالیتهای فرهنگی هنری نگاه یکسانی است، تصریح کرد: اساسا نگاه ما در همه بخشهای زیر مجموعه وزارت ارشاد اعم از فعالیتهای قرآنی ، مطبوعاتی، سینمایی، هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایش ، آموزش و سایر بخش ها نگاه واحدی است چرا که معتقدیم در این دولت همه بخشهای مختلف باید مورد حمایت بسیاری قرار گیرد.

او تاکید کرد: ما به همه هنرمندان ارزشمند بخش‌های مختلف به یک چشم نگاه می‌کنیم.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.