ازدواج و طلاق به سبک آمریکایی!

چرخ و فلکِ ازدواج؛ تعبیری است که برخی جامعه شناسان آمریکایی ازپدیده ازدواج دراین کشور می کنند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری ممتاز، اندرو چِرلین- جامعه شناس، استاد دانشگاه جانز هاپکینز که کتابی با این نام نگاشته است، در این کتاب می نویسد: «آمریکاییان از هر ملت دیگری در دنیا سریعتر طلاق می گیرند، از هر ملت دیگری سریعتر روابط تازه از سرمی گیرند، وسریعتر ازتمامی مردم دیگر دنیا هم تجدید فراش می کنند.»
آمار رسمی حاکی از آن است که ۴۱ درصد از ازدواجهای اول، ۶۰ درصد از ازدواجهای دوم، و ۷۳ درصد از ازدواجهای سوم در آمریکا به جدایی می انجامد.
آمریکا بالاترین آمار طلاق را در تمام دنیا دارد. بچه های طلاق در آمریکا، در چرخه معیوبی گرفتار می شوند که ناشی از این آمار بالای طلاق و آمار بالای ایجاد روابط تازه و ازدواج مجدد است. فرزندان والدینی که از هم جدا شده اند، ناگزیرند با حضور جفت تازه ای در زندگی پدریا مادرشان- که به سرعت بخشی از زندگی آنها هم می شود و مرتب هم جای خود را به جفت تازه ای می دهد- خو کنند؛ و این الگو و تغییرات متعاقب آن، آسیبهای جبران ناپذیری به رشد روانی کودکان و نوجوانان می زند.
دربسیاری موارد، یکی از دو همسر یا هر دو نفر از ازدواج قبلی فرزندی دارند که باید در یک خانه زندگی کنند و تغییر شرایط و زندگی با هم را بپذیرند.
در آمریکا، بر خلاف تمامی کشورهای پیشرفته دیگر جهان، اغلب این روابط  به ازدواج می انجامد؛ و اغلب این موارد ازدواج دوم هم به جدایی کشیده می شود.
روانکاوان کودک می گویند از آمار آسیب روانی کودکان آمریکایی حیرت زده شده اند، آماری که نشان می دهد کودکان آمریکایی که والدین مزدوج دارند، تا سن پانزده سالگی، شش درصد بیش از فرزندان زوجهای مجرد سوئدی دچار صدمات شدید روحی می شوند.
چهل درصد کودکان آمریکایی تا سن پانزده سالگی شاهد جدایی والدینشان هستند، در حالی که این آمار درسوئد سی درصد است. شمار فرزندان آمریکایی که سه سال پس از جدایی والدینشان، شاهد ازدواج مجدد یکی از آنها هستند، چهل و هفت درصد بیش از جامعه آماری سوئد است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.