از ارائه اطلاعات شخصی در فضای مجازی جدا خودداری کنید

۱فروردین ۱۳،

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظایم مازندران با حضور در برنامه زنده تلویزیونی “صبح مازندران” به تشریح تهدیدات و آسیب های اجتماعی فضای مجازی پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ” احمدرضا رستمی” در این برنامه زنده تلویزیونی جرایم رایانه ای شایع در استان مازندران را تشریح کرد. 
وی اظهار داشت:کلاهبرداری از طریق ایجاد فروشگاه های مجازی جعلی،کلاهبرداری از طریق عضویت در سایت های همسر یابی و دوست یابی،کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک ، کلاهبرداری از طریق ایمیل،استفاده از شگرد فیشینگ در جرایم و برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی و سرقت داده های رایانه ای از جمله این جرائم است. 
رئیس پلیس فتای مازندران،برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی اشخاص با بکارگیری کیلاگر ها (نرم افزار جاسوسی )، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی اشخاص با بکار گیری صفحات تقلبی در سایت ها،انتشار عکس و تصاویر غیر در سایت ها نیز از دیگر جرایم رایانه ای شایع در استان دانست.
رییس پلیس فتای مازندران از عموم مردم خواست تا مراقب اشخاصی که به صورت گمنام در فضای مجازی دست به انواع جرایم رایانه ای می زنند، باشند .
وی خطاب به شهروندان توصیه کرد:در هنگام خرید و اخذ خدمات از طریق اینترنت حتما از سایت اصلی آنها استفاده کرده و از لینک های موجود در سایر سایت ها پرهیز کنید. 
سرهنگ رستمی تاکید کرد:کلاهبرداران در فضای مجازی براحتی با تکیه بر اصل گمنامی و بهره گیری از مهندسی اجتماعی اقدام به فریب کاربران ساده لوح و متمایل به دوستی و کمک به دیگران می کنند./ف
رستمی با اشاره به وسعت جرایم اینترنتی و مخوف بودن آن از خانواده خواست تا رایانه را حتما در معرض دید عموم اشخاص خانواده بگذارند تا از فعالیت فرزندان خود با رایانه باخبر باشند. 
وی خاطر نشان کرد:به تماس ها و پیامک های مشکوکی که به بهانه برنده شدن،درخواست حساب بانکی دارند،از دادن حساب بانکی بشدت پرهیز کنید و هرگز رمز حساب بانکی خود را در اختیار غیر قرار ندهید. 
رئیس پلیس فتای مازندران اخطار داد:هرگز اطلاعات و تصاویر و عکس های شخصی و خانوادگی خود را در موبایل و یا رایانه شخصی خود نگهداری نکنید زیرا همواره خطر سرقت این اطلاعات از سوی مجرمین متصور است .


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.