از اطلاعات ویندوز فون پشتیبان بگیرید

فروردین ۱۴۰۳

یکی از مسائل مهم در زمینه حفاظت اطلاعات و نگهداری آن‌ها، مبحث تهیه نسخه‌های پشتیبان از اطلاعات است که به آن گرفتن Back Up می‌گویند.

به گزارش اورژانس IT ممتاز نیوز،در ویندوزفون ۸ امکان پشتیبان‌گیری جامع و کامل در خود این سیستم‌عامل نهفته شده است و امکان پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات به صورت پیش‌فرض در آن قرار داده شده است.

این ویژگی شامل پشتیبان‌گیری از پیامک‌ها، تنظیمات برنامه‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها می‌شود. برای این کار کافی است در ابتدا با استفاده از یک اشتراک مایکروسافت در گوشی‌تان وارد شوید تا به این وسیله اطلاعات به صورت ابری در فضای مجازی ذخیره شوند.

 این ویژگی به صورت پیش‌فرض از مواردی همچون فهرست علاقه‌مندی‌های اینترنت اکسپلورر، فهرست برنامه‌های نصب شده، تنظیمات تم ویندوزفون، تاریخچه تماس‌ها، تنظیمات برنامه‌ها، پیامک‌ها و تصاویر با کیفیت بالا نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. 

برای این که تنظیمات این بخش را به صورت جزئی‌تر و به صورت دستی تغییر دهید باید به قسمت Settings رفته و گزینه System را انتخاب کنید و سپس به بخش Backup بروید. تنظیمات شامل قسمت‌های مختلفی چون نرم‌افزارها، پیامک‌ها و تصاویر و فیلم‌ها می‌شود. شما می‌توانید در این قسمت تعیین کنید که هنگام بازیابی فهرست برنامه‌ها، کدام یک باز گردانده شوند. 

در ویندوزفون ۸ می‌توانید تنظیم کنید که به صورت خودکار از پیام‌های‌تان پشتیبان تهیه شود. ضمنا اگر یکی از گفت و گوهای‌تان را در قسمت پیام‌ها حذف کنید، از روی نسخه پشتیبان نیز حذف خواهد شد. نسخه پشتیبان فیلم‌ها و تصاویر نیز در Skydrive  ذخیره می‌شوند. عملیات بازیابی نیز با همان اشتراک مایکروسافت امکان پذیر است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.