از حضور شرکت های سرمایه گذاری و تولیدی ایرانی در بصره استقبال می کنیم

خلف عبدالصمد خلف استاندار استان بصره عراق روز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی های تولیدی، صادراتی و خدمات فنی و مهندسی استان خوزستان در منطقه آزاد اروند در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا، افزود: معتقدیم تقویت مناسبات تجاری و اداری میان عراق و جمهوری اسلامی ایران از مهم ترین اولویت ها در مناسبات دو کشور است و می تواند زمینه ساز تقویت بیش از پیش روابط در تمامی زمینه ها از جمله روابط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی میان دو کشور و دو ملت عراق و ایران شود.

استاندار بصره گفت: دو استان همجوار خوزستان و بصره در سالهای جنگ هشت ساله در زمان رژیم صدام دوران سختی را پشت سر گذاشتند و امروز وقت آن است که به جبران گذشته ها بپردازیم و برای پیشرفت و آبادانی بیشتر خوزستان و بصره دست به دست هم دهیم و همکاری ها را تقویت کنیم.

این مقام عراقی با اشاره به سفر ماه قبل خود به استان خوزستان گفت: در سفر ماه گذشته به خوزستان تفاهم نامه ای با استاندار خوزستان امضا کردیم و یک گروه ویژه پیگیری اجرای تفاهم نامه ها و قرارداپدهای بین خوزستان و بصره تشکیل شده است تا این تفاهم نامه ها و قراردادها در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسند.

استاندار بصره با اشاره به امضای قراردادها و تفاهم هایی با استاندار خوزستان در جریان سفر یک ماه پیش خود به این استان گفت: یک گروه ویژه پیگیری اجرای قراردادها و تفاهمنامه های میان خوزستان و بصره عراق تشکیل شده است تا این قراردادها در کوتاهترین زمان ممکن به مرحله اجرا و نتیجه برسد.

این مقام عراقی اظهارداشت: بصره و خوزستان قراردادهای خوبی در زمینه های تجاری و اقتصادی ، کشاورزی و دریایی و همکاریهایی رودخانه ای امضا کرده اند.

خلف عبدالصمد خلف با اشاره به قرارداد مربوط به تردد مسافرین میان بصره و استان خوزستان ایران آن را یکی از مهمترین تفاهمنامه ها میان دو طرف دانست و افزود: قراردادهای خوبی در زمینه سهولت تردد مسافرین ایرانی و عراقی میان خوزستان و بصره از طریق راه آبی صورت گرفته است.

استاندار بصره هدف خود از حضور در نمایشگاه توانمندیهای تولیدی ، صادراتی و خدمات فنی مهندسی خوزستان را آشنایی بیشتر با شرکتهای تولید کننده و شرکتهای سرمایه گذاری ، تجاری و اقتصادی ایران دانست.

خلف گفت: معتقدیم فعالان و شرکتهای متعددی در ایران هستند که از توانمندیهای فراوان برخوردار هستند و آمادگی دارند تا بیش از پیش به فعالیت های عمرانی ، صنعتی ، تولیدی ، کشاورزی و دیگر زمینه ها در عراق بپردازند و ما به دنبال تقویت این روابط هستیم.

سیام**۱۷۲۳**۱۴۷۸**۹۱۳۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۵۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.