از سازمان ملل و قدرتهای جنایتکار انتظار توقف کشتار در میانمار را ندارم

به گزارش خبرگزاری مهر، کشتار مسلمانان در میانمار در حالی صورت می‌گیرد که مدعیات دموکراسی و حقوق بشر سکوت اختیار کرده و سازمان ملل متحد نیز اقدامی در زمینه توقف این خشونتها انجام نداده است.
نوآم چامسکی استاد بازنشسته دانشگاه MIT و اندیشمند معاصر در خصوص این سکوت از سوی کشورهای مدافع دموکراسی و حقوق بشر به خبرنگار مهر گفت: این سکوت چیزی عجیبی نیست.
وی تصریح کرد: آنها نه تنها در برابر چنین اقدامات جنایتکارانه و دهشتناک ساکت هستند بلکه در برابر اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه خود نیز سکوت می‌کنند. حال این سکوت که جای خود را دارد!
وی افزود: اگر به تاریخ بازگردیم و به گذشته نگاه کنیم در می‌یابیم که چه اقدامات وحشیانه‌ای از سوی مدافعان دموکراسی و حقوق بشر در جهان رخ داده است. فقط کافی است به گذشته باز گردید.
چامسکی در خصوص نقش سازمان ملل در این خصوص نیز گفت: سازمان ملل متحد نیز در خصوص این حوادث دنباله‌روی قدرتهای بزرگ است. این سازمان تا زمانی که قدرتهای بزرگ به آن اجازه ندهند اقدامی انجام نمی‌دهد.
بنیانگذار زبان شناسی مدرن تصریح کرد: از اینرو نمی توان از قدرتهای بزرگ و سازمان ملل انتظار داشت که در مقابل چنین اقدامات وحشیانه‌ای، اقدام مناسب و درخوری را انجام دهند.
وی افزود: به طور کلی نمی توان از قدرتهای بزرگ و سازمان ملل انتظار داشت که اقدام و عملی مناسب در خصوص حقوق بشر انجام دهند.
چامسکی در پایان به معیارهای دوگانه مواجهه قدرتهای بزرگ و سازمان ملل با حقوق بشر اشاره کرد و گفت: البته در مواردی این قدرتها وانمود می‌کنند که مدافع حقوق بشر هستند و آن زمانی است که برای آنها چنین وانمودی سود و منفعت داشته باشد.

کشتار مسلمانان در کشور میانمار در حالی رخ می دهد که بنا بر آمار سازمان عفو بین الملل این کشتار تا ۲۰ هزار مسلمان میانماری توسط گروههای بودایی تخمین زده می شود. بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل این کشتار با اطلاع کامل دولت این کشور صورت می‌گیرد.
بر اساس گزارش “صندوق کمک های انسان دوستانه” (IHH) چندین دهه تبعیض موجب شده تا مسلمانان روهینگیا مردمانی بی سرزمین باشند . این در حالی است که دولت میانمار محدودیت هایی را برای مسلمانان اعمال کرده و حق داشتن زمین را از آنها سلب نموده و به مسلمانان اجازه تحصیل و خدمات عمومی را نمی دهد.
در گزارش این مرکز آمده مسلمانان روهینگیا از جانب رهبران سوسیالیست میانمار و بودائیان افراطی خارجی به شمار رفته و حق شهروندی آنها توسط دولت میانمار نادیده گرفته می شود .
دولت میانمار دلیل این کار را اینطور بیان می کند که مسلمانان روهینگیا مهاجرانی غیرقانونی هستند که از بنگلادش به میانمار آمده اند.
…………………………….
گفتگو از: جواد حیران‌نیا
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.