از سخنرانی مرسی در مراسم افتتاحیه تا …

“عمرو رمضان” معاون وزیر امور خارجه مصر، اعلام کرد؛ “محمد مرسی” رئیس جمهور این کشور در افتتاحیه نشست غیر متعهدها که تحت عنوان “صلح پایدار در سایه مدیریت مشترک جهانی” نامیده شده، سخنرانی می کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه؛ “رمضان” با اعلام این خبر، افزود: مرسی با سفر به ایران و حضور در نشست غیر متعهدها، میزبانی این نشست را رسما به مقامات ایرانی تقدیم می کند.

وی افزود: در این نشست، پیرامون مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و همکاری های بین کشورها گفتگو خواهد شد و برای نزدیکی کشورهای عضو این جنبش، تلاش های زیادی صورت خواهد گرفت.

رمضان همچنین گفت: “رمزی عزالدین” وکیل اول وزارت امور خارجه مصر، ریاست هیئت مصری در نشست عدم تعهد در سطح وزرای امور خارجه که در روز سه شنبه و چهارشنبه برگزار می شود را به عهده دارد.

“عمرو رمضان” با بیان اینکه “محمد کامل عمرو” وزیر امور خارجه مصر به همراه محمد مرسی پس از دیدار از چین برای حضور در نشست غیرمتعهدها به ایران سفر می کند، حضور در نشست تهران را برای کشورش بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی همچنین اعلام کرد؛ هیئت مصری روز پنج شنبه که ریاست دوره ای این کشور بر اجلاس جنبش عدم تعهد به پایان می رسد، گزارشی از دستاوردهای دوران ریاست مصر بر این جنبش را در برابر حاضران جلسه ارائه خواهد کرد.

** هنیه دعوت احمدی نژاد برای حضور در اجلاس تهران را دریافت کرد

دفتر “اسماعیل هنیه” نخست وزیر دولت قانونی فلسطین در غزه اعلام کرد: وی دعوت محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد را دریافت کرده است.

** دیدار مانموهان سینگ با زرداری و مرسی در حاشیه اجلاس تهران

روزنامه هندی تایمز آو ایندیا خبر داد؛ نخست‌وزیر هند ضمن شرکت در اجلاس غیرمتعهدها در ایران، با آصف علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان و نیز محمد مرسی در حاشیه نشست تهران گفتگو می‌کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.