از شنبه سیگار کشیدن پشت فرمان بیست هزار تومان جریمه دارد

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ باز آغاز طرح ویژه برخورد با استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و پرتاب کردن هرگونه ضایعات از داخل خودرو از فردا خبرداد.

 سردار حسین رحیمی با اشاره به ماده ۱۸۰ قانون آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی گفت: براین اساس رانندگان حق ندارند ضمن رانندگی، دخانیات استعمال کنند یا خوراکی یا آ‌شامیدنی میل کنند و استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه که موجب انحراف ذهنی و رفتاری راننده شود ممنوع است.که متاسفانه موضوع خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و پرتاب کردن زباله و اشیاء در حین رانندگی برای برخی رانندگان به عادت تبدیل شده است.

و البته برای ترک این عادت او اضافه می کند که براساس قانون جدید پرتاب کردن یا ریختن ضایعات، زباله، اشیاء، آب دهان و بینی و امثال آن از وسایط نقلیه به معابر ۳۰۰ هزار ریال، خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات و امثال آن در حین رانندگی ۲۰۰ هزار ریال، استفاده از تلفن همراه و سایر وسایل ارتباطی مشابه در حین رانندگی در سرعت کمتر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت ۳۰۰ هزار ریال و بالای ۶۰ کیلومتر در ساعت ۵۰۰ هزار ریال با ۳ نمره منفی برای رانندگی شخصی و ۵ نمره منفی برای رانندگی عمومی به همراه داشت.

 رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه عدم توجه به جلو با ۲۷ درصد، عدم رعایت حق تقدم ۱۷ درصد و تغییر مسیر ناگهانی با ۱۰ درصد مهمترین علل وقوع تصادفات در تهران است افزود: بدین ترتیب باید گفت توجه نکردن به جلو بیشترین علت تامه تصادفات بوده که مهمترین عوامل آن صحبت با تلفن همراه، استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و … بوده است و بر این اساس از چندی پیش برخورد با استفاده کنندگان از تلفن همراه و ارسال کنندگان پیامک در حین رانندگی آغاز شده است که از روز شنبه نیز برخورد با استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و پرتاب کردن هرگونه ضایعات از داخل خودرو نیز در دستورکار ماموران پلیس راهور پایتخت قرار می‌گیرد.

مراقب دوربین ها باشید ،عبور از چراغ قرمز یکصد هزار تومان جریمه

 وی در ادامه از تجهیز ۱۵ گذرگاه عابر پیاده به دوربین‌های الکترونیکی خبر داد و گفت: تا کنون این گذرگاه‌ها به صورت ارشادی جریمه در آنها صورت می‌گرفت که از روز شنبه هرگونه تجاوز به گذرگاه عابر پیاده مبلغ ۲۰ هزار تومان و عبور از چراغ قرمز این گذرگاه‌ها مبلغ ۱۰۰ هزار تومان با ۵ نمره منفی برای راننده به همراه خواهد داشت.

 رییس پلیس راهور تهران افزود: هم‌اکنون دوربین‌های ثبت تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پیاده و عبور از چراغ قرمز در معابر افریقا – اسفندیار (شمال به جنوب)، ولیعصر (عج) – نیایش، میدان قدس، کارگر – گمنام، سردار جنگل – آبشناسان، جلال آل احمد – دانش، پیروزی – نصر، پاک‌نژاد – دریا، افریقا – حقانی، (غرب به شرق)، ولیعصر(عج) – میرداماد، جنت آباد – آبشناسان، میرزای شیرازی – مطهری و افریقا – دستجردی نصب شده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال تعداد گذرگاه‌های مجهز به دوربین ثبت تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پیاده به ۹۰ دستگاه افزایش می‌یابد. از سوی دیگر علاوه بر آن کارشناسان پلیس در مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران نیز با کمک دوربین‌های نظارتی و به صورت نامحسوس نسبت به برخورد با خودروهای متجاوز به گذرگاه عابر پیاده علاوه بر گذرگاه‌های یاد شده اقدام می‌کنند.به گفته وی این دوربین‌ها در تمام طول شبانه روز فعالند.

۵۰ هزار تومان جریمه برای عبور از خط اضطراری تونل‌های توحید و رسالت

 سردار رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه با سخت‌گیری‌های صورت گرفته تخلفات و تصادفات در تونل‌های توحید و رسالت به حداقل رسیده است گفت: در عین حال از روز شنبه هر راننده‌ای که از خط اضطراری تونل‌های توحید و رسالت تردد کند ضمن جریمه ۵۰ هزار تومان ۴ نمره منفی نیز دریافت می‌کند.

 رییس پلیس راهور تهران تصریح کرد: این خط صرفا برای تردد خودروهای پلیس، اورژانس، امدادی و آتش نشانی است و سایر خودروها حتی در صورت داشتن چراغ گردان نیز نمی‌توانند از این خط تردد کنند.

۴۵۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.