از ظرفیت های بالای علمی و فناوری ایران بهره ببرید

خبرگزاری آریا: در دیدار قربانی قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل و رییس مرکز همکاری های علمی بین المللی و معاون آموزشی این وزارتخانه با پروفسور برایان تورتن، رییس انستیتو فناوری دوبلین ایرلند و پروفسور میشل دوروکس، رییس دانشکده علوم آن انستیتو، دو طرف با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های علمی و فناوری دو کشور بر لزوم ایجاد ارتباطات و همکاری های بیشتر علمی و تحقیقاتی بین دو کشور ایران و ایرلند تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، قربانی قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل در این دیدار، موقعیت علمی و فناوری ایران و شمارگان بسیار بالای چاپ مقالات در نشریات معتبر جهان را در سطح منطقه و عرصه بین المللی بسیار حائز اهمیت و مورد اذعان کشورها و مراکز علمی و بین المللی دنیا دانست .
وی همچنین با توصیف نقش و میزان همکاری ایران در سازمان همکاری های اسلامی، به ویژه موضوع تاسیس و میزبانی از شبکه های مختلف علمی و فناوری منطقه ای و بین المللی در ایران، فعالیت ISC در شیراز و مراکز تحقیقاتی تراز اول یونسکو در کشورمان را افتخاری بزرگ و مایه مباهات ملت و دولت ایران و سایرکشورهای دوست و مسلمانان جهان عنوان کرد.
همچنین در این نشست، نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم موقعیت جغرافیایی و راهبردی ایران در منطقه و جهان و همچنین منابع غنی طبیعی و نفتی و ظرفیت های بالای نیروی انسانی و دانشگاهی ایران را در در جهان بی نظیر دانست و ابراز امیدواری کرد با توجه به وجود تنوع فرهنگی کشور ایرلند، شاهد ارتباطات بیشتری علمی، تحقیقاتی و فناوری بین ایران و ایرلند باشیم.
درادامه این برنامه اعضای هیات ایرلندی با ابراز خرسندی از بازدید به عمل آمده از دانشگاه علمی-کاربردی و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و امضای یادداشت تفاهم همکاری با مراکر فوق، توانمندی و استعدادها و پتانسیل های جمهوری اسلامی ایران را به ویژه در علوم پیشرفته و روز دنیا بسیار غافلگیر کننده و شگفت انگیز بیان کردند و ویژگی های علمی تحقیقاتی، فرهنگی و تاریخی ایران را چشمگیر و کاملا متفاوت از آنچه که در رسانه های غربی القا می شود دانستند.
همچنین هیات ایرلندی وجود منابع غنی و عظیم انسانی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت های علمی و فناوری کشور ایرلند را به واسطه آمیزه های مختلف فرهنگی و مهاجر پذیری آن کشور، فرصت و امتیاز بزرگی برای تقویت و گسترش همکاری های دانشگاهی به ویژه موضوع تبادل استادان و دانشجویان و سایر تبادلات علمی و پژوهشی دانستند.
گفتنی است بررسی نحوه تبادل استاد و دانشجو و ارزشیابی دانشگاه ها و مراکر پژوهشی دو کشور ایران و ایرلند از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود که ضمن رایزنی های به عمل آمده در این خصوص، راه کارهای لازم برای تقویت و گسترش هرچه بیشتر همکاری ها بین دو کشور بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.