از مذاکرات عباسی و آمانو در وین تا حافظ منافع شدن ایتالیا برای کانادا در ایران

در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین یوکیو آمانو مدیرکل آژانس با فریدون عباسی رییس سازمان انرژِی اتمی ایران گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا مذاکرات ایران و آژانس پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد. علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، رییس سازمان انرژی اتمی را در دیدار با آمانو همراهی می کرد.

عباسی در مراسم آغازین پنجاه و ششمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی، به آژانس توصیه کرد که رویکرد خود را در برابر جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد. وی افزود: آژانس برای آنچه که خود «راستی آزمایی» می نامد، صبورتر باشد و در رعایت حقوق و امنیت یک کشور عضو با دقت بیشتری رفتار کند.

در همین حال گنادی گاتیلوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که اعضای گروه ۱+۵ قصد دارند در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با مذاکره کنندگان ایرانی دیدار و گفت وگو کنند.

وی به خبرگزاری روسی اینترفاکس گفته است که این دیدار برنامه ریزی شده اما در مورد آن تصمیم نهایی اتخاذ نشده است. گاتیلوف به تاریخ دقیق این مذاکره احتمالی که گفته می شود با حضور وزرای امور خارجه روسیه، آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان خواهد بود؛ اشاره ای نکرد.

ایتالیا حافظ منافع کانادا در ایران می شود

وزارت امور خارجه کانادا اعلام کرد ایتالیا حفاظت از منافع این کشور را در ایران به عهده می گیرد.

به گزارش مهر به نقل از جروزالم پست، ۱۰ روز پس از قطع روابط دیپلماتیک ایران و کانادا، «جان بیرد» وزیر خارجه این کشور، ایتالیا را به عنوان حافظ منافع اوتاوا در تهران معرفی کرد. بر این اساس، دولت ایتالیا موافقت کرده ضمن حفاظت از منافع کانادا در ایران، انجام امور کنسولی و اقدامات ضروری در این خصوص را به عهده بگیرد.

 /۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.