از مسابقات لیگ تا جام فجر و حضور در مسابقات جهانی

۰۵م اسفند ،

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، امسال به این سبب که سال قبل از المپیک برای اسکی بازان است، از اهمیت ویژه‌ای برای آنها برخوردار است.

از چندی پیش رقابت‌های لیگ بین‌المللی اسکی در هر سه رشته آلپاین، صحرا نوردی و اسنو برد آغاز شد و البته هم چنان ادامه دارد. در کنار آن امسال هیئت اسکی شمیرانات میزبان برگزاری مسابقات جام فجر بود.

رقابت‌هایی که با توجه به تنوع رشته‌ها و جوایز نفیس خود به ویژه در بخش جام تگ هویر با استقبال خوبی رو به رو شد تا تنها یک مسابقه حاشیه‌ای قلمداد نشود.

اسکی‌بازان کشور برای تلاش با هدف افزایش پوئن فیز خود دو راه داشتند یکی اینکه مدام در تور نمنت‌های مختلف جهانی شرکت کنند و دیگری اینکه میزبان مسابقات بین‌امللی در کشور خودمان باشند. اما این دو تفاوت‌هایی با هم دارند، اگر اسکی‌بازان بخواهند در تورنمنت‌های جهانی حضور داشته باشند در نهایت می‌توانند حدود ۴ اسکی‌باز شرکت دهند ولی در مسابقات میزبانی کشور خودمان این فرصت به وجود می‌آید که حتی تا مرز بیش از۳۰ اسکی باز نیز در مسابقات حضور پیدا کنند.

همین قضیه منفعتِ‌های بالای میزبانی مسابقات را نشان می‌دهد تا فدارسیون اسکی امسال میزبان بیش از ۲۸ دوره مسابقات باشد که در تقویم فدارسیون جهانی نیز به ثبت رسیده است و به صورت مستقیم تحت نظارت ناظر فدراسیون جهانی است. در مسابقات جهانی آلپاین اسکی بازان ایرانی رکورد شکنی کردند و در مسابقات جهانی صحرا نوردی نیز تا به این جای کار خوب کار کردند.

زمستان پر کار فدراسیون اسکی رو به اتمام است و البته عملکرد و فعالیت‌های خوب اسکی در طی این روزها شاید افتخار بزرگی برای جامعه اسکی‌بازان کشور باشد./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.