از ناپاکی گفتم و سه میلیون جریمه شدم

۰۶اردیبهشت،

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در مورد بحث تبانی در لیگ یک که از سوی مسئولان فوتبال به طور رسمی اعلام شد اظهار داشت: یقین دارم در فوتبال ما تبانی و ناپاکی وجود دارد در برخی موارد که بنا به دلایلی این مسائل فاش و خیلی زود دوباره همه چیز به فراموشی سپرده می‌شود.

وی ادامه داد: پس از پایان آخرین مسابقه لیگ دسته یک علی کفاشیان اعلام کرد مسابقات لیگ یک این فصل خیلی پاک برگزار شد که این نشان از بی‌اطلاعی مسئولان نسبت به مسائل فوتبال دارد.

کربکندی با اشاره به حرف‌های قبل خود در زمان هدایت صبای قم گفت: بحث تبانی و ناپاکی فقط در لیگ دسته یک وجود ندارد. در لیگ برتر هم این مسائل هست. دو سال پیش زمانی که من از ناپاکی در فوتبال حرف زدم کمیته انضباطی فدراسیون من را احضار و ۳ میلیون تومان جریمه و ۲ جلسه محروم کرد آن هم فقط به خاطر اینکه از ناپاکی در فوتبال صحبت کردم. ناپاکی در فوتبال ما وجود دارد و هر کس منکر آن شود می‌خواهد صورت مسئله را پاک کند. شاید هم من مثل دیگران نگران از دست دادن چیزی نیستم که صراحتا این حرف‌ها را بیان می‌کنم.

کربکندی با اشاره به برخورد فوتبال ایتالیا با ناپاکی و زدوبند اظهار داشت:‌در فوتبال ایتالیا عزم ملی برای برخورد با فساد در فوتبال وجود داشت اما واقعیت آن است که در فوتبال ما عزم ملی برای برخورد با ناپاکی در فوتبال وجود ندارد و همه می‌خواهند مسئله را ماست‌مالی کنند. آنچه در برنامه ۹۰ نشان داده شد فقط چند صفحه‌ای از این مسائل بود من در قبل هم در مورد ناپاکی در فوتبال در برنامه ۹۰ صحبت کرده بودم. باید عزم و اراده ملی وجود داشته باشد تا بتوانیم فوتبالمان را در مسیر سلامت پیش ببریم. خیلی از مشکلاتی که در فوتبال ما وجود دارد به خاطر همین مسائل است.

وی در مورد تماس مشکوک با بعضی از بازیکنان لیگ برتری در آستانه مسابقات حساس گفت: این مسئله هم وجود دارد. معمولا وقتی برخی از تیم‌ها با تیم‌هایی بازی دارند که بازیکنان قوی و ستاره دارد، با آن ستاره‌ها تماس گرفته می‌شود و به آنها گفته می‌شود که فصل آینده به تیم ما خواهی آمد و سرمربی ما تو را برای فصل آینده انتخاب کرده است و به این ترتیب عملکرد آن بازیکنان تحت تاثیر قرار گرفته می‌شود.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.