از نمایش “ابابیل مشهور” تا سانتریفیوژ‌های نسل ۳ و ۴ + تصاویر

گزارشی از نمایشگاه دستاوردهای ایران در حاشیه بین‌المجالس

پهپاد ابابیل۳ و سانتریفیوژهای نسل ۳ و ۴ در حاشیه اجلاس بین‌المجالس اسلامی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، دستاوردهای علمی و فناوری، دفاعی، هسته‌ای و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در سالن اجلاس سران برپا شده است.

در غرفه‌ای که وزارت دفاع برپا کرده است، نمونه عملیاتی پهپاد ابابیل۳، ماکت موشک فاتح ۱۱۰، هاورکرافت U6، ناوشکن جماران و  نمونه عملیاتی موشک‌های تاو نسل ۱ و ۲ که تولید داخل هستند، به نمایش گذاشته شده است.

در غرفه دستاوردهای اتمی و هسته‌ای کشورمان نیز چرخه سوخت و نمونه محصولات UF4 و UF6 و قرص، غلاف و سوخت راکتور تهران و سوخت IR40 راکتور بوشهر و ماکت نیروگاه بوشهر به نمایش گذاشته شده است.

در قسمت دیگری از این غرفه، نسل‌های مختلف سانتریفیوژ‌های تولید داخل مانند نسل‌های یک و نسل‌های پیشرفته ۳ و۴ به نمایش گذاشته شده و در قسمت دیگر نیز، محصولات پرتودهی کشاورزی از قبیل برنج و پسته قرار دارد.

در غرفه دستاوردهای فضایی کشورمان نیز ماکت‌های ماهواره‌بر سفیر، رصد و سیمرغ و همچنین ماهواره‌های طلوع۱، امید و فجر۵ به نمایش گذاشته شده است.

در بخش دیگر این نمایشگاه، غرفه تولیدات فناوری جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته که در آن نمونه‌هایی از محصولات فناوری بالا (های‌تک) تولید داخل نظیر محصولات نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و داروهای پزشکی به نمایش گذاشته شده است.

مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، وزارت خارجه و سازمان میراث فرهنگی نیز غرفه‌هایی را در این نمایشگاه برپا کرده‌اند که در غرفه وزارت خارجه اسناد تاریخی قبل و بعد از انقلاب و کتاب مصور کنفرانس سران کشورهای اسلامی در سال ۷۶ که در تهران برگزار شد به نمایش گذاشته شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.