از پوست میوه‌ها کرم مرطوب کننده بسازیم

فروردین ۱۴۰۳

، گفت: پوست میوه‌ها می‌توانند به عنوان مرطوب کننده‌های طبیعی باشند که اغلب پوست سیب و خیار در این مورد ثابت شده البته هلو هم جزء این موارد محسوب می‌شود ولی پوست هلو بروی بعضی پوستها حساسیت نشان می‌دهد و حساسیت زا است.

وی در ادامه گفت: پوست میوه‌ها بهتر است به صورت تازه استفاده شود چون در حالت جوشانده یا پخته از حالت طبیعی خود خارج می‌شوند و ویتامین‌ها و موادی را که برای پوست مناسب می باشند را از دست می دهند.

وی افزود: پوست سیب و خیار پوست را تازه و شفاف می‌کند و سبب طراوت و شادابی پوست می‌شود و بهتر است که به عنوان ماسک استفاده شود به این صورت که پوست سیب یا خیار را به صورت له شده یا رنده شده روی پوست به  مدت ۲۰ دقیقه در روز قرار دهند تا سببث لطافت پوست شوند.

البته وی تاکید کرد: که نمی‌توان منکر کرمهای مرطوب کننده شد اوره دارند و مانع از تبخیر آب روی پوست می‌شوند و برای پوست مفید می باشند ولی پوست میوه‌ها بیشتر برای حالت دادن و تازه کردن پوست استفاده می‌شوند.

پوست انسان در طور روز با مواردی از قبیل گرد و غبار، دود ماشین ها و آلودگی‌‌‌های زیادی سرو کار دارد و حتی مواد آرایشی که استفاده می‌شود مانع از رسیدن ویتامین‌ ها و مواد لازم به پوست می‌شود و بهتر است که از مواد در دسترس مانند پوست سیب و خیار بهره برد که هم سبب شادابی پوست شده و آنرا جوان و تازه می‌کند و هم طبیعی و سالم و برای پوست مفید می باشند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.