از گفتگو با مهم‌ترین فیلمسازان و بازیگران جشنواره ۳۱ تا زندگی‌ پی‌ و گلدن گلوب و اسکار: دنیای تصویر ۲۲۴ انتشار یافت

۱۲ام بهمن ،

دویست و بیست وچهارمین شماره دنیای تصویر انتشار یافت. در این شماره علاوه بر مرور و تحلیل تازه ترین اتفاقهای سینمای ایران و جهان، در بخش گزارش ویژه می توانید فیلم های ایرانی برگزیده سی ویکمین جشنواره فیلم فجر را در گفتگوهایی خواندنی و مفصل با سازندگان شان بشناسید. همچنین می توانید در بخش برداشت بلند، گزارش تولید فیلم زیبای «زندگی پی» به همراه گفتگو با کارگردان و نویسنده آن را بخوانید. گزیده مطالب دنیای تصویر ۲۲۴ از این قرارند:

جدول فروش فیلم های ایرانی (اکران )

معرفی بخش ها و برنامه های سی ویکمین جشنواره فیلم فجر

«لینکلن»، پیشتاز فهرست نامزدهای اسکار ۸۵

ماجرای روسی شدن ژرار دوپاردیو

اندر حکایت گلدن گلوب ۲۰۲۴ و نهارِ پیشکشی آقای هاروی واینشتاین!

تازه های ۲۰۲۴: سرزمین موعود، بینوایان، ارّه برقی تگزاس، سفر گناه، شرکت هیولاها، راهنمایی والدین، این چهل سالگی است، جک ریچر، هابیت: سفر غیرمنتظره، جنگوی رها از بند و فروش هفتگی فیلم ها

بر صفحه ی تلویزیون: یه تیکه زمین، میلیاردر

راهنمای سریال های خارجی: خاموشی تمدن، شکاف های دنیای ما (انقلاب)، راز ریاضیات و ریسمان قرمز خداوند (تماس)

برداشت بلند: آواتار تازه سینما («زندگی پی» چگونه ساخته شد؟)، فلسـفه و عاطـفه (گفتگو با آنگ لی)، داستانی که خدا در آن حضور دارد، داستان بهتری است! (گفتگو با یان مارتل، نویسندهی رمان «زندگی پی») و بُرشهایی از کتاب «زندگی پی»

نقد فیلم: پرش سـنگ روی آب («بیخود و بی جهت»)، لذتِ تراژیـک («پذیرایی ساده»)

تصویر صحنه: نویسنده مرده است، مکبث

۱۰۰۱ فیلمی که باید قبل از مرگ دید: «روزی در ییلاق»، «عصر تازه»، «آقای دیدز به شهر می رود»، «خرابکاری»، «دادوزرث»

زوم: اندر احوالات سیمرغ جشنواره فیلم فـجر در هوای تهران

گزارش ویژه: گفتگو با پدیدآورندگان فیلم های ایرانی برگزیده جشنواره فیلم فجر

بعضی ها می مانند، بعضی ها نمی مانند! (فرامرز قریبیان، «گناهکاران»)

از یک پلیسی کلاسیک تا یک اجتماعی شهری (هومن بهمنش، مدیر فیلمبرداری «دربند» و «گناهکاران»)

غریبه ای در جنگل آسفالت (پرویز شهبازی، «دربند»)

تا خدا چه بخواهد! (نازنین بیاتی، بازیگر نقش اول فیلمِ «دربند»)

عاقبت وسواس و توجه به جزئیات (پگاه آهنگرانی، بازیگر نقش مکمل «دربند»)

خدا پرونده ای که مردم بنویسند را نمی خـواند!(مسعود ده نمکی، «رسوایی»)

چاه باید از خودش آب داشته باشد! (اکبر عبدی، بازیگر نقش اول «رسوایی»)

صورت مسئله را پاک نکنیم آسیب های اجتماعی جدی است (پوران درخشنده، «هیس دخترها فریاد نمی زنند»)

مهاجران در غربت (رامتین لوافی پور، «برلین منفی هفت»)

ترسیم جغرافیای غربت به زبان تصویر (فرشاد محمدی، مدیر فیلمبرداری «برلین منفی هفت»)

به دنبال کیفیت در شرایط غلط (سیاوش اسعدی، «جیب بر خیابان جنوبی»)

سختی کشیدن برای دستیابی به کیفیت (مصطفی زمانی، بازیگر نقش اول «جیب بر خیابان جنوبی» و «برلین منفی هفت»)

زایش درد در فاصله های بی صدا (ابراهیم شیبانی، «هیچ کجا هیچ کس»)

نبض زندگی ما کجا می تپد؟ (علیرضا داوودنژاد، «کلاس هنرپیشگی»)

نصیحت الملوک کارساز نیست، به خود بپردازیم! (منوچهر محمدی، تهیه کننده «حوض نقاشی»)

تلخی را عاشقانه تحمل کنیم (مازیار میری، «حوض نقاشی»)

زیبایی قاب و معنا (پناه برخدا رضایی، «گهواره ای برای مادر»)

تصاویر کلاسیک متوازن برای یک درام عاطفی (محمد احمدی، تهیه کننده و فیلمبردار «گهواره ای برای مادر»)

مهر مادری (الهام حمیدی، بازیگر نقش اول «گهواره ای برای مادر»)

والدین غایب و فرزندان حاضر (بهنام بهزادی، «قاعده تصادف»)

کوچک، بی اهمیت نیست! (نرگس آبیار، «اشیاء از آنچه شما در آینه می بینید به شما نزدیک ترند») ۹۱

آبرومندی اثر مستقل (امیر جعفری، بازیگر نقش اول «قاعده تصادف»)

من و لیلا (گلاره عباسی، بازیگر نقش اول«اشیاء از…»)

طلاهای گمشده ی ایران (علی غفاری، «استرداد»)

از روسیه با عشق! (الیسا کاچر، بازیگر نقش اول «استرداد»)

درک متقابل از مسئولیت های انسانی (بهروز شعیبی، «دهلیز»)

مسیرم عوض شد (علی قوی تن، کارگردان و بازیگر«آفتاب مهتاب زمین»)

شیوا در بحران (هانیه توسلی، بازیگر نقش اول «دهلیز»)

خشونت دردناک قدرت (مجید برزگر، «پرویز»)

خواب در چشم تَرم شکست (لوون هفتوان، بازیگر نقش اول «پرویز»)

راه روشن تجربه (حسن پورشیرازی، بازیگر نقش مکمل «چه خوبه برگشتی»)

فروپاشی دوسـتی ها با اسکیزوفرنی جمعی! (داریوش مهرجویی، «چه خوبه برگشتی»)

بازی در کار «خیام» سینما! (رضا عطاران، بازیگر نقش اول «چه خوبه برگشتی»)

دعوت به آرامش (محسن قرایی، «خسته نباشید!»)

دو درویش در گلیم (افشین هاشمی، «خسته نباشید!»)

سازهای دلربا! (کارن همایونفر، موسیقی متن «یک، دو، سه… پنج»)

عدالت در شرایط سخت (محمد معیری، «یک، دو، سه… پنج»)

زنی در جستجوی وجدان اجتماعی (حسین شهابی، «روز روشن»)

تاوان انتخاب های خوب (مهران احمدی، بازیگر نقش اول «روز روشن»)

 

Tags:

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.