از گوشه و کنار اجلاس شانزدهم: حضور مهمانان در مشهد و کاخ موزه​​ها + سفیر صلح شدن آرمیتا و علیرضا + هزینه برگزاری اجلاس

به گزارش خبرآنلاین، نشست کارشناسان این اجلاس دیروز و امروز برگزار شد و از فردا این نشست در سطح وزرای خارجه ۱۲۰ عضو عدم تعهد برگزار می​شود تا از روز پنجشنبه در سطح سران برگزار شود.

پیش از این اعلام شده بود که برخی از مهمانان این اجلاس پس از پایان یافتن آن از اصفهان بازدید خواهند کرد. امروز هم فرماندار مشهد از حضور برخی مهمانان اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد در این استان خبر داد. حسن موحدیان به ایرنا گفت که ۳۰ هیات متشکل از سران، روسای جمهوری، وزرا و کارشناسان کشورهای مختلف در مدت برگزاری این اجلاس به مشهد سفر می کنند. هدف اصلی سفر این هیات ها به مشهد زیارت حرم مطهر حضرت ثامن الائمه علی بن موسی الرضا(ع) است.

همچنین به گزارش مهر، مهمان اجلاس سران غیرمتعهدها امروز ششم شهریور ماه از کشورهایی مانند گینه، سریلانکا، اکوادور و تایلند، چین و هند از کاخ های گلستان و نیاوران بازدید کردند. در این بازدید، مجموعه نیاوران میزبان مهمانانی از کشورهای گینه، سریلانکا، اکوادور و تایلند بود.

به گزارش فارس آرمیتا رضایی‌نژاد و علیرضا احمدی‌روشن فرزندان شهدای ترورهای دانشمندان هسته‌ای اخیر نیز به عنوان سفیران صلح در اجلاس وزرای خارجه کشورهای جنبش عدم تعهد در تهران حضور خواهند داشت. شهید داریوش رضایی نژاد و شهید مصطفی احمدی روشن از دانشمندان هسته‌ای کشورمان بودند که در سال گذشته به وسیله گروهک های تروریستی سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

در همین حال حجت‌الاسلام محمدرجایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با اشاره به شانتاژآفرینی دشمنان درباره هزینه‌های اجلاس نم در تهران گفت: بحث هزینه​های گزاف برگزاری اجلاس، عملیات روانی دشمن است. هزینه‌ برگزاری این اجلاس تنها با یک قرارداد کوچک اقتصادی با کشورهای عضو تأمین می‌شود.

به گفته وی، لازم است دستگاه دیپلماسی با شناسایی خلأهای اقتصادی که بر اثر تحریم‌ها لطمه دیده نسبت به بهبود شرایط اقتصادی اقدام کرده و با مقامات کشورهای عضو عدم تعهد رایزنی و گفت‌وگو کند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.