اسارت ۴۶۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

۲۸م آذر ،

2-372.jpg

۴۶۰۰ اسیر از اقشار و گروه‌های مختلف فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نگهداری می‌شوند که بنا بر آمار رسمی، ۱۸۲ تن از آنها کودک بوده و ۱۸ تن به بیماری‌های مزمن مبتلا می باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی اینترنتی شبکه فلسطین الیوم، عبدالناصر فراونه، از پژوهشگران امور اسیران فلسطینی در گزارشی اعلام کرد، حدود ۸۳ در صد از اسیران فلسطینی از کرانه باختری و ۱۰ درصد از نوار غزه و سایر اشخاص از قدس اشغالی می باشند.

فراونه در ادامه افزود: در میان اسرا ۱۸۲ نوجوان زیر ۱۸ سال و ۱۱ زن وجود دارد و از مجموع اسیران فلسطینی ۱۸۴ اسیر بدون تفهیم اتهام و یا محاکمه در زندان نگهداری می‌شوند.

فراونه تصریح کرد: در میان اسرا حدود ۱۲۰۰ اسیر وجود دارد که از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند و ۲۰ تن از آنها تمام وقت دربیمارستان “الرمله” بستری می باشند، ۱۸ اسیر نیز به بیماری‌های بدخیم مانند بیماری‌های قلبی و سرطان مبتلا بوده و ۸۵ اسیر دچار معلولیت‌های جسمی و ذهنی می باشند.

بر اساس آمار فراونه؛ از میان اسیران فلسطینی ۵۳۱ اسیر برای یک بار یا چندین بار به حبس ابد محکوم شده‌اند.

فراونه اظهار کرد: گروهی از اسیران در اعتراض به شرایط خود به صورت فردی دست به اعتصاب غذا زده‌اند و از برجسته ترین این اسرا، ایمن الشراونه با ۱۷۲ روز و سامر العیساوی با ۱۴۲ روز اعتصاب غذا، می باشند.

وی از تمام نهادهای حقوقی و بین‌المللی خواست تا برای نجات جان اسیرانی که اعتصاب غذا کرده‌اند و کمک به دیگر اسیران، دست به اقدام فوری و کارآمد بزنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.