اسامی ۳۰۶ کشته زلزله را در اختیار داریم

جام جم آنلاین: وزیر بهداشت گفت: نام و نام خانوادگی و مشخصات ۳۰۶ کشته زلزله آذربایجان را در اختیار داریم، رئیس سازمان پزشکی قانونی نیز آمار وزارت بهداشت را قبول کرده است، در برخی روستاها به علت نبود اکیپ پزشکی قانونی با تأیید مرگ توسط پزشک مردم اجساد را دفن کردند.

 مرضیه وحید دستجردی در گفت و گو با فارس، افزود: آمار کشته های زلزله آذربایجان شرقی همان ۳۰۶ نفری است که در مجلس اعلام کردم. نام و نام خانوادگی و مشخصات همه این درگذشتگان را در اختیار داریم.

وی گفت: در برخی روستاها قبل از حضور تیم پزشکی قانونی اجساد دفن شده بودند، زیرا سازمان پزشکی قانونی فقط ۵اکیپ به روستاهای زلزله زده اعزام کرده بود به همین علت در برخی روستاها به علت نبود تیم پزشکی قانونی با تأیید مرگ افراد توسط پزشک مردم اجساد را دفن کردند.

وزیر بهداشت تأکید کرد: آمار وزارت بهداشت در مورد تعداد کشته ها درست است و دکتر شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی نیز این مسئله را پذیرفته و آمار این سازمان را اصلاح کرده است.

وی ادامه داد: بنده خودم در یکی از روستاها سر صحنه حاضر بودم، به عنوان مثال در یکی از روستاها ۲۷ جنازه روی دست مردم مانده بود و پزشکی قانونی حضور نداشت به همین علت قبل از حضور تیم پزشکی قانونی با تأیید مرگ افراد توسط پزشک مردم اجساد را دفن کردند.

وحید دستجردی گفت: سازمان پزشکی قانونی فقط آمار مواردی را که مجوز دفن صادر کرده در اختیار دارد اما وزارت بهداشت نام و نام خانوادگی ۳۰۶ کشته این حادثه را تاکنون در اختیار دارد.

وی که در حاشیه مراسمی افطار با نمایندگان انجمن های پزشکی با خبرنگار فارس گفت و گو می کرد در این مراسم نیز گفت: اورژانس کشور نیز در مجموع به ۴۵۰۰ مجروح این زلزله خدمات رسانی کرد که ۷۰۰ نفر از این مجروحان در بیمارستان بستری شدند و در  مجموع نیز ۷۰۰ عمل جراحی شکستگی و مغز و اعصاب طی ۲۴ ساعت برای مصدومان انجام شد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: علاوه بر آن ۱۰۳۸ عمل سرپایی نیز برای مجروحان این حادثه توسط اورژانس در کمتر  از  ۲۰ ساعت انجام شد، ۱۴۷ آمبولانس و ۳۴۰ تکنسین اورژانس نیز مسئولیت ارائه این خدمات را به زلزله زدگان به عهده داشتندکه باید از همه آنها تشکر کنیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.