اسامی ناظران انتخابات ریاست جمهوری در پایتخت اعلام شد

ایران > انتخابات
پنج عضو هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در تهران انتخاب شده و با حکم رئیس هیئت نظارت مرکزی انتخابات، فعالیت‌ خود را آغاز کردند.

فارس نوشت: اعضای هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات میاندوره‌ای مجلس نهم در استان تهران تعیین شدند.

بر اساس این گزارش، قاسم محمدتهرانی به عنوان رئیس هیئت نظارت انتخاب شده و فیروز اصلانی، صادقی مقدم، نصر اصفهانی و حجت‌الاسلام رسول جلیل زاده اعضای این هیئت را تشکیل می‌دهند.

اعضای هیئت نظارت بر انتخابات تهران با حکم رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ۹۲ نیز در آذر ماه امسال (۹۱) در اجرای ماده ۲ قانون نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین انتخابات میاندوره‌ مجلس خبرگان رهبری تعیین و به وزارت کشور معرفی شده بودند.

اعضای این هیئت را آیت‌الله احمد جنتی (دبیر شورای نگهبان)، آیت‌الله محمد یزدی (عضو فقهای شورای نگهبان)، محمدرضا علیزاده (قائم‌مقام شورای نگهبان)، عباسعلی کدخدایی (سخنگوی شورای نگهبان)، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی (معاون اول قوه قضائیه)، محسن اسماعیلی (عضو حقوقدان شورای نگهبان) و محمدرضا میرشمسی تشکیل می‌دهند.

مکانیزم انتخاب اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات بدین شکل است که پیش از آغاز انتخابات، از سوی شورای نگهبان پنج نفر از اشخاص مسلمان و مطلع و مورد اعتماد (به عنوان هیئت مرکزی نظارت)، با اکثریت آرا انتخاب و به وزارت کشور معرفی می‏‌شوند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.