اسباب کشی مدیران در بانک‌ها

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

در پی تغییر مدیران عامل بانک‌های دولتی، با بازگشت وزیر اقتصاد از اجلاس مشترک پاییزه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، تغییرات در سطح هیات مدیره سه بانک ملی، مسکن و سپه کلید خواهد خورد.

به گزارش مهر، پس از تغییراتی که در مدیریت عاملی اکثر بانک‌های دولتی رخ داد، حال نوبت به تغییر اعضای هیات مدیره بانک های دولتی رسیده است و به زودی اعضای هیات مدیره ۳ بانک ملی، مسکن و سپه هم تغییر خواهند کرد.

پیش از این، مدیران عامل سه بانک دولتی ملی، مسکن و سپه تغییر کردند و با حکم وزیر اقتصاد ، عبدالناصر همتی که پیش از آن مدیرعامل بانک سینا بود به بزرگترین بانک دولتی ایران نقل مکان کرد و جای خود را به کوروش پرویزیان عضو شورای عالی پول و اعتبار داد.

پس از آن، طی مراسمی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل بانک مسکن تغییر و محمد هاشم بت شکن از بانک اقتصاد نوین به بانک مسکن کوچ کرد. 

در ادامه تغییرات مدیران بانکی سید کامل تقوی نژاد با صدور حکمی از سوی علی طیب نیا مدیرعامل بانک سپه شد و رامین پاشایی فام جای خود را به وی داد و با حکم وزیر امور اقتصادی ودارایی مدیریت عاملی بانک ایران و اروپا را بر عهده گرفت.

تنها مدیرعامل بانک دولتی که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم تغییر نکرده، محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی است، وی در این باره به خبرنگاران گفته است: راجع به اینکه من در بانک کشاورزی باشم یا نباشم، فرد دیگری تصمیم گیر خواهد بود و من خبر ندارم.

نکته جالب در انتصاب‌های تازه مدیران بانکی جابه‌جایی مدیران ارشد بانکها از بانکی به بانکی دیگر است به طوری‌که مدیران بانک‌ها فقط از یک بانک به بانک دیگر نقل مکان می کنند و این تغییرات حتی در سطح رئیس کلی بانک مرکزی هم مشهود بود و ولی الله سیف از بانک کارآفرین به بانک مرکزی رفت.

به هر حال تغییرات در سطح مدیران بانکی ادامه دارد و به نظر می رسد که با بازگشت علی طیب نیا وزیر اقتصاد از سفر واشنگتن برای شرکت در اجلاس مشترک پاییزه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، جابه‌جایی‌ها و تغییرات در سطح اعضای هیات مدیره بانک‌های دولتی آغاز شود.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.